Aktywność fizyczna w ciąży

0
688
Aktywność fizyczna w ciąży

Temat ćwiczeń i aktywności fizycznej w ciąży wzbudza zazwyczaj duże emocje – niektórzy uważają, że nie należy się w tym czasie forsować, inni, że aktywność fizyczna w ciąży jest wskazana i ma pozytywny wpływ na przebieg ciąży i porodu. O czym należy pamiętać rozpoczynając lub kontynuując ćwiczenia w ciąży?

Czy można ćwiczyć?

Jeśli ciąża przebiega prawidłowo, zazwyczaj nie ma przeciwwskazań do aktywności fizycznej. Plan treningowy warto jednak skonsultować z lekarzem prowadzącym ciążę. W pierwszym i drugim trymestrze brzuch jeszcze nie przeszkadza w aktywności – można zatem wykonywać wiele ćwiczeń, które już za chwilę staną się do wykonania niemożliwe.

Sporty zakazane

Jest wiele sportów, które generalnie nie są wskazane dla kobiet w ciąży. Należy do nich ekstremalna jazda na rowerze i ćwiczenia typowo siłowe, polegające na dźwiganiu ciężarów. Nie zaleca się też jazdy konnej. Te aktywności warto odłożyć na czas po ciąży.

Sporty wskazane

Świetnym rodzajem aktywności w ciąży jest joga i pilates. Te spokojne, statyczne ćwiczenia są wręcz stworzone dla kobiet spodziewających się dziecka i można wykonywać je niemal do końca ciąży. Podstawowym zadaniem ćwiczeń w ciąży jest rozluźnienie, rozciągnięcie i uelastycznienie ciała. Obie wymienione dyscypliny spełniają te wymagania w stu procentach. Popularne są również zajęcia w wodzie dla kobiet w ciąży oraz specjalne zajęcia fitness. Oprócz walorów zdrowotnych, stają się też okazją do poznania innych mam, wymiany doświadczeniami.

Fitness club dla przyszłych mam

Przed wybraniem się do fitness clubu oferującego zajęcia dla pań, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Po pierwsze – jakie wykształcenie ma osoba prowadząca zajęcia i czy ma duże doświadczenie w pracy z ciężarnymi. Po drugie, czy na sali jest klimatyzacja i jakie jest jej zaplecze. Po trzecie – w jakiej odległości od domu jest usytuowany fitness club. Istotna jest również intensywność zajęć. Warto spytać, czy na zajęcia dla mam uczęszczają kobiety rozpoczynające przygodę ze sportem, czy mamy, które wcześniej były częstymi gośćmi w fitness clubie i jeszcze przed ciążą ich forma była bez zarzutu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kasia Dulewicz
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ