Aktywność fizyczna w życiu kobiety

0
885
Aktywność fizyczna w życiu kobiety

Współczesna kobieta zazwyczaj jest zabiegana i często brakuje jej czasu na aktywność fizyczną. Praca zawodowa, dom, dzieci i inne obowiązki sprawiają, że w napiętym harmonogramie dnia ciężko wygospodarować czas na regularne treningi i kobiety często rezygnują z tego rodzaju aktywności.

Ruch jest jednak naturalną potrzebą każdego człowieka. Aktywny tryb życia to wiele korzyści dla naszego zdrowia. Regularna aktywność fizyczna pomaga zapobiec wielu schorzeniom. Korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu krążenia, układu oddechowego, układu ruchu. Aktywność fizyczna to także najskuteczniejszy sposób w walce z nadwagą, pomaga zachować ładną sylwetkę, poprawia kondycję.

Aktywność fizyczna korzystnie wpływa też na nasze samopoczucie, podczas ruchu w organizmie wytwarzane są endorfiny czyli hormony szczęścia. Ruch odpręża, relaksuje, odstresowuje. Korzystnie wpływa też na pamięć i koncentrację. Na nasze zdrowie najkorzystniej wpływa ruch na świeżym powietrzu.

Jak znaleźć czas na aktywność fizyczną?

Warto znaleźć ulubioną formę ruchu. Mogą to być spacery, jazda na rowerze, taniec, zajęcia w klubie fitness, na basenie, na siłowni, jogging. Każda forma ruchu przynosi korzyści dla naszego zdrowia, trzeba tylko korzystać z niej regularnie.

Jeżeli nie mamy ochoty wychodzić z domu, możemy ćwiczyć w zaciszu własnego domu. Ćwiczenia na różne partie mięśni można znaleźć w Internecie. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też zakup sprzętu do ćwiczeń do domu. Własny sprzęt do ćwiczeń na pewno będzie świetną motywacją do ćwiczeń. Dużą zaletą posiadania własnego sprzętu jest możliwość ćwiczeń o dowolnej porze dnia, kiedy akurat dysponujemy odrobiną wolnego czasu. Ćwiczyć można podczas oglądania ulubionego serialu, słuchania wiadomości czy muzyki.

Czas spędzany z rodziną czy z przyjaciółmi to też może być czas spędzony aktywnie. Zamiast siedzieć przed telewizorem, warto wybrać się z rodziną na długi spacer czy wycieczkę rowerową. Zamiast spotykać się z przyjaciółmi w barze, również warto wybrać się na spacer, rower czy na tańce. Jeżeli mamy niedaleko do miejsca pracy, warto chodzić do pracy pieszo. Wiosną i latem do pracy można dojeżdżać rowerem.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ