Ćwiczenia na płaski brzuch

0
106

Poznaj ćwiczenia, które pozwolą Ci zadbać o płaski i umięśniony brzuch.

Schylanie się do kostki

Wiele osób zaniedbuje skośne mięśnie brzucha, jednak jest to bardzo atrakcyjnie wyglądająca partia mięśni. Warto wykonywać proste ćwiczenia, dzięki którym będziemy w stanie wyrzeźbić te mięśnie.

Instrukcja do wykonania ćwiczenia:

Wyciągamy się na ziemi i podkurczamy nogi. Układamy ręce wzdłuż tułowia, głowę podnosimy delikatnie do góry, dzięki czemu utrzymujemy brzuch stale napięty. Podnosimy tułów nieco wyżej i dalej, aby jedną ręką dotknąć stopy. Wracamy do pozycji wyjściowej i wykonujemy ten sam ruch w drugą stronę.

Scyzoryki

Scyzoryki to bardzo zaawansowane ćwiczenie. Przed jego wykonywaniem należy upewnić się, że nasze mięśnie lędźwiowe są dobrze wykształcone. Wyobraźmy sobie pionową linię, która zaczyna się od miednicy. Napnij mięśnie brzucha i przyciągnij kolana do klatki piersiowej, jednocześnie zbliżając klatkę do kolan. Jest bardzo ważne, aby podczas ćwiczeń utrzymać zarówno nogi i klatkę nad ziemią. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy ćwiczenie 10-15 razy. Ćwiczenie można wykonywać szybko lub wolno, w zależności od naszego stopnia zaawansowania.

Wypychanie nóg z klatki piersiowej

Ciekawe ćwiczenie na wzmocnienie wszystkich mięśni prostych brzucha. Może wykonać je praktycznie każdy, a najbardziej przypada do gustu kobietom. Możliwe jest wypychanie nóg w pozycji pionowej lub gdy tworzą one kąt 60 stopni z podłożem.

Instrukcje do wykonania ćwiczenia:

Kładziemy się na podłodze – plecy całkowicie leżą na ziemi, głowa lekko uniesiona, biodra tworzą z podłożem kąt prosty, łydki lekko ugięte. Przyciągamy kolana do klatki piersiowej a następnie wypychamy nogi przed siebie.

Krótkie spięcia brzucha

Jest to jedno z najlepszych ćwiczeń na mięśnie brzucha. Przez wielu kulturystów uznawane za najskuteczniejsze na górne partie mięśni brzucha. Są różne rodzaje tego ćwiczenia, jednak ja przybliżę mój ulubiony rodzaj.

Instrukcje do wykonania ćwiczenia:

Kładziemy się na plecach na podłodze. Łydki można ułożyć na łóżku lub zgiąć nogi w kolanach mając stopy oparte o podłogę. Taka pozycja zapewnia przyleganie dolnych partii grzbietu do podłogi. Ręce trzymamy przed sobą. Wykonujemy ruch głową i górną częścią ciała polegający na dociągnięciu do ugiętych kolan do maksymalnego momentu.

Brzuszki do nóg w pionie

Bardzo ciekawe ćwiczenie na mięśnie brzucha. Zdecydowanie poprawia mięśnie proste brzucha, dlatego zaleca się wykonywanie przynajmniej jednej serii tego typu ćwiczenia. Dla mniej rozciągniętych osób może być ono dość kłopotliwe w wykonaniu, jednak w jego miejsce można wykonać mniej skomplikowane ćwiczenia. Dodatkowym problemem może być napięcie w karku. Polecam to ćwiczenie raczej bardziej zaawansowanym osobom.

Instrukcje do wykonania ćwiczenia:

Kładziemy się na podłodze, rozkładamy ręce, aby nasze ciało tworzyło krzyż. Następnie unosimy nogi, tak stworzyć tzw. „świecę”. Staramy się wypychać biodra i nogi do góry, a następnie powoli opuszczać je w dół do pozycji pierwotnej.

Więcej ćwiczeń i planów treningowych znajdziesz w serwisie NaTreningu.net.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kasia Dulewicz
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ