Deficyt kaloryczny – niezbędny element utraty wagi

0
255
Deficyt kaloryczny

Każdy z nas marzy o pięknej, estetycznej sylwetce. Obecnie wiele osób ma problem z utrzymaniem stałej wagi. Spowodowane jest to siedzącym trybem życia. Mało aktywności fizycznej oraz duża dostępność do jedzenia sprawia, że ludzie tyją. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie zgubne skutki nadwagi. Otyłość prowadzi do otłuszczenia organów wewnętrznych, a to tylko jeden z niechcianych efektów nadwagi. W celu zachowania zdrowia powinniśmy kontrolować swoją masę ciała, unikniemy wtedy wielu schorzeń.

Deficyt kaloryczny to podstawa

Deficyt kaloryczny najprościej rzecz mówiąc, polega na tym, że dostarczamy naszemu organizmowi mniej kalorii, niż on zużywa. Aby osiągnąć taki, efekt są dwie drogi:

  1. Musimy spożywać mniej kalorii.
  2. Musimy zużywać więcej kalorii.

Metoda pierwsza oznacza na zmniejszeniu ilości spożywanych kalorii, chodzi tutaj oczywiście o różnego rodzaju diety. Diety mogą być najróżniejsze, jednak wszystkie sprowadzają się do wspólnego punktu, deficytu kalorycznego. Dojść do tego można na różne sposoby niektóre diety zalecają spożywanie małych częstych posiłków, inne dążą do wydłużenia okna posiłkowego.

Druga metoda polega na zwiększeniu poziomu aktywności fizycznej w wyniku czego, podczas codziennego funkcjonowania będziemy zużywać więcej kalorii. Im bardziej intensywny trening, tym więcej uda nam się spalić kalorii. Codzienny ruch ma również wiele innych pozytywnych aspektów. Zapewnia nam poprawę sprawności układów m.in. krwionośny oraz pokarmowego.

Najskuteczniejsza metoda odchudzania

Najskuteczniejszą metodą na utratę zbędnych kilogramów jest połączenie ze sobą pierwszej i drugiej metody. Dobrze zbilansowana dieta wraz z regularnymi ćwiczeniami fizycznymi przyniesie nam najlepsze możliwe efekty.

Należy jednak pamiętać, że zarówno niewłaściwa dieta, jak i błędnie wykonywane ćwiczenia mogą przynieść negatywne efekty. Dlatego należy przyłożyć wszelkich starań do tego, aby dieta była bogata we wszystkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mikroelementy. Treningi natomiast powinny być odpowiednio dostosowane do naszego poziomu zaawansowania. Zbyt trudny i obciążający trening będzie prowadził do kontuzji. Natomiast zbyt lekki nie będzie dawał dostatecznie mocnego bodźca organizmowi.

Woda, woda i jeszcze raz woda

Rzecz podstawowa, o której niestety wciąż wiele osób zapomina. Woda to życie i bez niej nasze odchudzanie również nie będzie efektywne. Woda pozwala nam odprowadzić wszelkie toksyny, które zgromadziły się w tłuszczy z naszego organizmu. Dodatkowo zapewnia nam niezbędne minerały takie jak magnez, sód, potas i żelazo.

Zadbanie o dostatecznie dużą ilość wody jest ważne z jeszcze jednego powodu. Podczas aktywności fizycznej intensywnie się pocimy, co może prowadzić w skrajnych sytuacjach do odwodnienia. Warto do wody dodać sobie odrobinę soku z cytryny, miód i kilka ziarenek soli najlepiej himalajskiej. Taka kombinacja tworzy domowej roboty napój izotoniczny, który po pierwsze bardzo dobrze ugasi

Źródła:

https://dietetyk.edu.pl/26-sposobow-na-utrate-wagi-udowodnionych-naukowo/

https://dietetyk.edu.pl/niezbedne-skladniki-zdrowej-diety/

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Avatar
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ