Dieta pudełkowa – jak odpowiednio uzupełnić plan treningowy

0
261
Dieta pudełkowa – jak odpowiednio uzupełnić plan treningowy

Odpowiedni plan treningowy będzie zawierał nie tylko serie powtórzeń danego ćwiczenia, ale również zestaw zaleceń dietetycznych. Czasem ciężko jest się do nich odnieść i samemu ułożyć menu na cały tydzień. Właśnie dla takich osób, które mają problem ze zdrowym odżywianiem połączonym z treningami jest dieta pudełkowa.

Jaki wpływ ma jedzenie na trening?

Odpowiednio dobrane posiłki mają przede wszystkim dostarczyć organizmowi odpowiedniej dawki energii. Dodatkowo jeśli osoba uprawia aktywność fizyczną to powinna zadbać o zbilansowane posiłki przed i po treningu. Dlaczego jest to tak ważne? Mianowicie jeśli przed wysiłkiem fizycznym zje się nieprawidłowe produkty lub czas pomiędzy zjedzeniem a aktywnością będzie zbyt krótki to nastąpić może tzw huśtawka glikemiczna, a także niestrawność i szybsze zmęczenie. W związku z tym przed porannym treningiem warto spożyć posiłek o niskim indeksie glikemicznym. Może to być jogurt naturalny z dodatkiem orzechów, czy owoców. Drugie śniadanie może być już mniejsze pod względem kaloryczności. Podobnie będzie z tym wieczornym. Dzięki tym zasadom treningi staną się bardziej wydajne. Jeśli porcje są odpowiednio dobrane to również założone cele, jak np. rozrost masy mięśniowej, przychodzą szybciej. Trening zostaje zazwyczaj również uzupełniony odpowiednią suplementacją. Należy ją uwzględnić przy planowaniu swojej diety. Samodzielnie może być trudno ułożyć dobry plan. Znaleźliśmy jednak na to receptę.

Dieta pudełkowa jako uzupełnienie treningu?

Okazuje się, że dla osób trenujących bardzo dobrym rozwiązaniem jest dieta pudełkowa. Ta opcja cateringowa jest bardzo wygodna. Mianowicie wystarczy w firmie cateringowej złożyć zamówienie na dostawy posiłków, a te przyjadą pod wskazany adres i na umówioną godzinę. Dzięki temu nie trzeba się już martwić o zrobienie zakupów, ułożenie menu, a także samo przyrządzanie dań. Jednak należy pamiętać o kilku bardzo istotnych kwestiach, by takie rozwiązanie się sprawdziło. Mowa tutaj o wyborze dobrej diety, w sensie jej kaloryczności i ilości posiłków. By tego dokonać należy najpierw porozmawiać z dietetykiem lub samodzielnie ustalić swoje zapotrzebowanie kaloryczne w kontekście uprawianej aktywności fizycznej. Należy również wziąć pod uwagę swoje upodobania kulinarne. Na nic dieta wegetariańska komuś kto bez mięsa nie wyobraża sobie funkcjonowania. Warto zapoznać się więc z różnymi opcjami dostępnymi np. w tym miejscu https://www.eatzone.pl/.

Dieta pudełkowa niewątpliwie dobrze sprawdzi się, gdy brak czasu, pomysłu, czy po prostu umiejętności, by tworzyć urozmaicone dania na cały tydzień. Tutaj wystarczy je tylko podgrzać i zjeść. Należy jednak pamiętać, by posiłki spożywane były o określonych porach, a odstępy między nimi nie powinny być dłuższe niż 3-4 godziny. Do tego należy jeszcze uwzględnić godziny rozpoczęcia treningów. Warto również stosować zasadę niejedzenia przed samym snem. Ostatni posiłek powinno się przyjąć około dwóch godzin przed planowanym spoczynkiem.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ