Jak będąc maksymalnie zapracowanym znaleźć czas dla siebie? Przydatne rady i dobre efekty

0
383
klepsydra

Często narzekamy na prace i na to, że mamy mało czasu dla siebie, ale w kontekście tego, jak wiele osób z powodu pandemii straciło dochody, to jednak trzeba się cieszyć, a nie narzekać. Jednak rzeczywiście problemem jest brak czasu dla siebie, w końcu każdy z nas ma ochotę od czasu do czasu usiąść i nic nie robić bądź poczytać książkę czy wybrać się na spacer. Na szczęście, nawet będąc maksymalnie zapracowanym, można choć odrobinę uszczknąć czasu i dać go sobie. Poznajcie więc nasze rady, dzięki którym to się uda.

Nie gotuj lecz zamawiaj jedzenie

Wiadomo, że jeść trzeba i jedzenie jest ważne, jednak, bądźmy szczerzy, gotowanie, szczególnie gdy jesteśmy zmęczeni, doprowadza nas do szewskiej pasji, szczególnie gdy nie chcemy jeść byle czego, lecz stawiamy na zdrowe jedzenie. O ile ogarnięcie śniadań czy kolacji jest proste, wszak jogurt, owoce, płatki owsiane czy sałatka są zdrowe i smaczne, a nie wymagają stania przy garach, tak z obiadem jest większy problem. Na szczęście można tę sytuację rozwiązać szybko i łatwo, bo wystarczy tylko zamówić obiad na dowóz. Swoją drogą w ten sposób wesprzecie lokalną gastronomię. Oczywiście jeżeli obawiacie się kosztów, to wcale nie są one wysokie i dobry obiad można zamówić nawet za 15 złotych, może to być sałatka z kurczakiem czy warzywna tortilla.

Wykorzystuj czas przed pracą i w drodze do pracy

rower miejskiNasza druga rada szczególnie dedykowana jest dla osób, którym brakuje ruchu i aktywności fizycznych. Na szczęście także ten problem można w niezwykle szybki sposób rozwiązać. Otóż wystarczy tylko zamienić środek transportu jakim jest samochód na rower i dojeżdżać do pracy właśnie na rowerze. Dzięki temu zadbacie o swoją kondycję. Jeżeli jeszcze jest słaba to, zamiast zwykłego miejskiego roweru, postawcie na model elektryczny. Swoją drogą także przerwę w pracy możecie wykorzystać, choćby w tym czasie wyjść na spacer i po drodze kupić kawę czy zjeść kanapkę bądź jogurt z musli.

Przygotowuj śniadania czy kolację na dwa dni

Nawet posiłki typu śniadania możecie przygotowywać na dwa dni. Wystarczy tylko zrobić większą ilość i po problemie. Oczywiście trzeba używać takich produktów, które nie psują się szybko i bez problemu wytrzymają dwa dni, ale i to nie jest problemem. Zwykła sałatka warzywna z pieczywem czosnkowym może być dobrą kolacją, a bez problemu możecie trzymać ją nawet kilka dni w lodówce, podobnie jak jogurt z owocami, który wytrzyma dwa dni. Ale nie musicie jadać tylko sałatek czy jogurtów, bo możecie też przygotować burgery warzywne, a następnie jadać je z różnymi dodatkami, choćby ryżem, kaszą czy nawet wielozbożowym makaronem. Tutaj mamy dla Was jeszcze jedną radę, a mianowicie róbcie duże zakupy, raz na dwa tygodni, dzięki temu zaoszczędzicie także czas, który musielibyście spędzać w sklepie. Ale zamiast poruszać się po sklepie po omacku, zdecydowanie lepiej wcześniej wykonać sobie listę zakupów, by kupić tylko to czego potrzebujemy, a nie wszystko co wpadnie nam w ręce. Wiele osób chodzi na zakupy nawet co dwa dni. Pomyślcie ile czasu zaoszczędzicie jeżeli pójdziecie tylko raz na dwa tygodnie, a i nerwów sobie zaoszczędzicie, nie stojąc często w długich kolejkach.

Zadbaj o siebie, ale nie spędzaj godzin przed lustrem (chyba, że lubisz)

sniadanieWiele osób, wbrew pozorom nie tylko kobiet spędza wiele czasu przed lustrem czy wybierając ubrania przed wyjściem do pracy. A zamiast tak marnować czas lepiej chwilę dłużej pospać czy poczytać książkę. Dlatego też można wszystko wcześniej przygotować, czyli wieczorem wybieracie odzież, którą założycie następnego dnia. Wcześniej warto także się spakować, czyli wybrać torbę i torebkę, by potem nie biegać po całym domu w poszukiwaniu portfela czy karty parkingowej. Mamy też radę dla osób z długimi włosami – zamiast myć je rano, zawsze możecie umyć je wieczorem. A jeżeli Wasze włosy szybko się przetłuszczają, polecamy stosowanie suchych szamponów, które są kosmetykami dedykowanymi także dla wegan.

Koniecznie skorzystajcie z naszych rad – gwarantujemy, że poczujecie różnicę. Polecamy Wam też kładzenie się szybciej spać i korzystanie w większym stopniu z poranków.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Avatar
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ