Jak odżywiać się w ciąży?

0
63

Ciąża jest czasem, kiedy w organizmie kobiety zachodzą bardzo duże zmiany. Dieta w takim momencie powinna również odpowiadać na potrzeby nasze i dziecka, dlatego zdecydowanie warto zmienić swój styl odżywiania się. W dalszej części prezentujemy przydatne porady, wskazówki i propozycje, które możemy wykorzystać, będąc ciąży, żeby dostarczyć sobie oraz dziecku wszystkich przydatnych substancji odżywczych, oraz czuć się najlepiej jak jest to tylko możliwe.

Jakie produkty jeść?

Pierwszymi produktami, po jakie sięgamy zazwyczaj — również w ciąży są pieczywa. Warto, aby były to np. grahamy oraz pieczywa pełnoziarniste. Warto też korzystać z pełnoziarnistych makaronów oraz gruboziarnistych kasz. Są one doskonałym źródłem energii. Bardzo ważnymi składnikami odżywiania się w ciąży są warzywa i owoce, których porcja dzienna wzrasta o 100%. W diecie ciążowej ważne są również węglowodany. Warto, aby były one zawarte w produktach zbożowych, kaszach czy ziemniakach. Węglowodany będą doskonałym paliwem zarówno dla mamy, jak i dziecka oraz będą dostarczały energii. Białka warto pozyskiwać zaś z chudego mięsa drobiowego, cielęcego lub wieprzowego.

kanapki jajko

Porada 1: Zapotrzebowanie na kalorie w ciąży wzrasta o ok. 20%. Warto zatem obliczyć daną sumę oraz przestrzegać danej wartości.

Porada 2: Odżywiając się w ciąży, warto jeść mniejsze porcje, ale częściej. Dzięki temu unikniemy głodu, a substancje odżywcze będą w mniejszych porcji efektywniej i lepiej przyswajane przez organizm.

Odżywianie się w ciąży dotyczy zarówno matki, jak i dziecka. Wybierając zatem składniki, powinniśmy stawiać na te naturalne, jak najmniej przetworzone oraz pochodzące z ekologicznych upraw. W tym okresie różnice między gorszym a lepszym jakościowo jedzeniem mają duży wpływ na organizm. Ciekawym rozwiązaniem jest catering dietetyczny. Dieta pudełkowa jest oferowana przez firmy cateringowe, które przygotowują codziennie kilka dań na cały dzień i dostarczają je rano przyszłej mamie. Na rynku wiele firm cateringowych oferuje diety specjalnie zbilansowane pod kątem ciąży, które zawierają odpowiednią ilość kalorii, substancji odżywczych oraz są zróżnicowane, co wpływa na walory smakowe. Dieta pudełkowa może być również wygodnym rozwiązaniem oraz gwarantować odpowiednią jakość posiłków.

salatka warzywna

Czego nie jeść?

W ciąży warto omijać pewne produkty i nie spożywać ich dla dobra własnego oraz dziecka. Takimi z pewnością będą surowe ryby oraz mięso. Takie produkty niosą ze sobą duże ryzyko w razie ich niskiej jakości oraz mogą spowodować groźne dla zdrowia choroby — szczególnie w ciąży. Kobiety w ciąży powinny unikać również serów pleśniowych oraz surowego mleka.

Skonsultuj się z dietetykiem i lekarzem

Ważna poradą, z której warto skorzystać odżywiając się w ciąży, jest konsultacja u dietetyka oraz konsultowanie wszystkich kroków z lekarzem. Takie działanie pomoże ułożyć najlepszy plan dostosowany do danej osoby oraz zwiększy poziom bezpieczeństwa. Wszystkie wątpliwości lub niepokojące objawy należy zgłaszać lekarzowi, który odpowie nam czy dana dieta jest korzystna i czy nie należy jej zmienić.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ