Jak pozbyć się drugiego podbródka?

0
142
Jak pozbyć się drugiego podbródka

Obecność drugiego podbródka na twarzy potrafi być przyczyną wielu frustracji i licznych kompleksów. Coraz więcej osób cierpi na nadwagę, prowadzącą do otyłości. Ale nie tylko one są przyczyną, ponieważ za jego pojawienie się odpowiedzialne równie dobrze mogą być takie czynniki jak genetyka, starzenie się, nieprawidłowa postawa ciała na co dzień i siedzący tryb życia, a nawet nadmierne opalanie się. Taki wiszący, podwójny podbródek potrafi optycznie dodać nam więcej kilogramów oraz optycznie postarzyć, więc najlepszym rozwiązaniem jest się go pozbyć. Na szczęście teraz jest to możliwe, zwłaszcza za pomocą kilku prostych zasad i ćwiczeń przestawionych w artykule poniżej.

Więcej ruchu

Jak się pozbyć drugiego podbródka? Co wpływa na jego powstawanie? Siedzący tryb życia: spędzanie wielu godzin przy komputerze bardzo szubko wpływa na pojawianie się nadprogramowych kilogramów. Co za tym idzie, szybko prowadzi to do pojawienia się drugiego podbródka. Z tego względu chociażby, warto jest ćwiczyć przez 30 minut dziennie. Zadbaj o regularną aktywnośc fizyczną co najmniej trzy razy w tygodniu. Wybierz dowolnie: może to być basen, spacer, jazda rowerem, wybierz też domowe treningi na macie z płytą dvd, lub ćwicz na siłowni. Dzięki regularnym treningom skóra szybko odzyska utraconą jędrność i zniknie nadmierna masa ciała a razem z nią, zniknie niechciany podwójny podbródek.

Jak pozbyć się drugiego podbródka

Zdrowa dieta

Drugi podbródek pojawia się również wtedy, kiedy nasza skóra straci elastyczność. Kiedy się starzejemy, cera często staje się przesuszona, a w tkankach podskórnych gromadzi się niechciany tłuszcz. Żeby temu zapobiec, należy regularnie nawadniać organizm i wypijać minimum 1,5 litra wody dziennie. Równie dobrze sprawdzi się zielona herbata. Woda mineralna nawadnia organizm, dzięki temu skóra staje się odpowiednio nawilżona i elastyczna, a dobroczynna zielona herbata wpływa na usuwanie toksyn z organizmu oraz poprawia metabolizm i wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej.  Bardzo ważne jest również regularne spożywanie warzyw i owoców, bogatych w witaminy oraz składniki mineralne. Składniki, które pełnią ważne funkcje w budowie i odnowie  naszej zwiotczałej skóry. Cenna jest w takim przypadku głównie witamina E. To substancja znajdująca się między innymi w nienasyconych olejach roślinnych, orzechach, nasionach roślin strączkowych, pestkach lub jajkach. Powinniśmy zwiększyć jej spożywanie w diecie, ponieważ znacznie wpływa na elastyczność i sprężystość skóry. W przypadku walki z drugim podbródkiem równie istotna jest witamina C, ponieważ stymuluje produkcję kolagenu w skórze, który jest niezwykle pomocny w pozbyciu się drugiego podbródka. Żeby zwiotczałej skórze dostarczyć odpowiedniej dawki kolagenu, do swojej diety można włączyć wszelkiego rodzaju galarety mięsne, owocowe, czy wywary z kości. Oprócz tego, warto wykluczyć z  codziennego menu wysokokaloryczne i bogate w wysokonasycone tłuszcze pokarmy typu fast food, żywność modyfikowana i wysoko przetworzona oraz słodycze, które powodują napady głodu i odkładanie się w organizmie tkanki tłuszczowej. Dodatkowo, cukry przyspieszają procesy starzenia się skóry.

Prawidłowa postawa ciała

Jest to jeden z wielu pozornie błachych czynników, który ma znaczący wpływ na wygląd naszej twarzy i szyi. Jeśli postawa ciała będzie zgarbiona, to z czasem pojawią się na szyi zmarszczki i poważny problem w postaci drugiego podbródka. Dzieje się tak ponieważ mięśnie szyi stracą swą sprężystość. Dlatego należy pamiętać, aby co dzień się nie garbić i nie trzymać glowy nisko podczas pracy przy komputerze. Plecy zawsze powinny być wyprostowane a łopatki ściągnięte i nisko osadzone. To bardzo wpłynie na prawidłowe napięcie mięśni szyi i zapobiegnie powstaniu drugiego podbródka.

Ćwiczenia mięśni szyi

Ich regularne wykonywanie tych kilku prostych ćwiczeń pozwoli skutecznie pozbyć się drugiego podbródka. Ćwiczenia te nie są trudne, można je wykonywać zarówno w pracy jak i w domu, więc nie powinny sprawić nikomu większego problemu.

Oto kilka z nich:

  1. Wysuwaj podbródek do przodu utrzymując głowę w , a potem do tyłu i wykonuj te ruchy na zmianę przez 15 sekund.
  2. Wymawiaj głośno samogłoski a, o, e, i, u. – to świetnie poprawi napięcie mięśni twarzy
  3. Obracaj głowę na zmianę najpierw w prawo, potem w lewo co najmniej 10 razy.
  4. Odchyl głowę do tyłu i wytrzymaj w tej pozycji kilka minut. Powtórz ćwiczenie kilka razy. To nie tylko wspomoże w walce z drugim podbródkiem, ale również rozluźni mięsnie barku i szyi.

Pamiętaj że regularność to klucz do sukcesu. Zmiana stylu życia, wprowadzenie zdrowych nawyków  i codzienne ćwiczenia to najskuteczniejszy sposób na to, aby pozbyć się nieestetycznego, drugiego podbródka. Zdaj sobie również sprawę, że dzięki zastosowaniu powyższych sposobów nie uzyska się natychmiastowego efektu. Codzienne stosowanie tych kilku prostych trików, dopiero z czasem przyniesie pozytywne rezultaty.
Nakładając krem przeciwzmarszczkowy na twarz pamiętaj również o okolicach szyi i podbródku!

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ