Jak schudnąć na rowerze?

0
1193
Jak schudnąć na rowerze?

Trudno znaleźć obszar ciała, na który jazda na rowerze nie wpływałaby pozytywnie. Wzmocnienie mięśni nóg, rozwój mięśni barków i przedramion, kształtowanie mięśni brzucha to tylko niektóre z pozytywnych skutków jazdy na rowerze. Ale to nie wszystko – jazda na rowerze poprawia samopoczucie i dotlenia organizm. Jest również dobrą receptą na odchudzanie. Jak rozpocząć odchudzający trening i schudnąć na rowerze?

Plan to podstawa

Każdy, kto zaczyna odchudzanie, marzy o szybkich i trwałych efektach. Aby jazda na rowerze przyniosła taki efekt, należy podejść do tematu poważnie i opracować plan treningów. Okazjonalna jazda na rowerze jest zdrowa i powoduje spalanie kalorii, ale na pewno nie zrzucimy w taki sposób zbędnych kilogramów. Najlepiej zaplanować trening na kilka miesięcy do przodu – określić, ile razy w tygodniu będziemy mogli poświęcać czas na trening, a nawet, z jaką prędkością będziemy pokonywać dystanse. Istotne jest również ukształtowanie terenu – trasy treningów należy wyznaczać w taki sposób, aby prowadziły po zróżnicowanym terenie. Na trasie powinno znaleźć się kilka ostrych podjazdów. Dzięki temu trening zostanie uzupełniony o element interwałowy, kiedy puls przekracza 170 uderzeń na minutę.

Czas na konkrety

Jesteś ciekaw, ile kalorii spalasz na rowerze? Godzina umiarkowanej jazdy to 300-400 kalorii mniej. Przy tempie przekraczającym 30 km/h, w ciągu godziny jazdy spalimy aż 700 kalorii! Warto wiedzieć, że jeden zrzucony kilogram jest równy 7000 spalonych kalorii i pamiętać o tym podczas ustalania planu treningów.

Nie tylko rower

Jazda na rowerze jest świetnym uzupełnieniem diety, której celem jest zrzucenie kilku zbędnych kilogramów. Jeśli treningu będą intensywne – należy pamiętać o dostarczaniu organizmowi potrzebnej ilości kalorii oraz składników odżywczych. Dieta i zaplanowany trening rowerowy to połączenie, które gwarantuje sukces! Oczywiście nie wystarczy treningów zaplanować – trzeba je regularnie i sumiennie wykonywać! Wówczas możemy być pewni, że nasz organizm podziękuję za tę dawkę zdrowia.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kasia Dulewicz
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ