Jak zacząć ćwiczyć?

0
106

Wiele osób po przekroczeniu dwudziestego roku życia z przerażeniem zauważa, że wyraźnie przybiera na wadze. Dzieje się tak, ponieważ metabolizm przestaje działać tak, jak wcześniej, co prowadzi do wolniejszej przemiany materii. Jeśli miało się złe nawyki żywieniowe, ich skutki w końcu zaczynają się odbijać na ogólnej sprawności organizmu. Właśnie wtedy zaczynamy się zastanowić, jak zacząć ćwiczyć, by sobie pomóc. Sposoby są różne, jednak najważniejszą rzeczą okazuje się właściwe przygotowanie do treningu.

Zapomnij o wymówkach

Oczywiście, że jest mnóstwo powodów, dla których możesz nie podejmować treningu. Pierwszy i najważniejszy to brak czasu. Bo jak zacząć trenować, gdy nie mamy nawet chwili dla siebie, a co dopiero na wyjście na siłownię, bieg po osiedlu czy godzinkę na basenie?

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, mają podczas dnia do wykonania mnóstwo rozmaitych obowiązków. Z jednej strony trzeba zająć się domem i najbliższą rodziną, z drugiej natomiast pracą, która pomoże się utrzymać.

Warto jednak pomyśleć o lepszej organizacji czasu, byle tylko zadbać o siebie i swoje potrzeby. Pamiętajcie, że odpowiednio dobrane ćwiczenia na początek dnia pozwolą Wam dużo lepiej funkcjonować.

Niektórzy z nas po prostu wstydzą się ćwiczenia na forum publicznym. Właśnie dlatego siłownia kojarzy nam się z czymś wyraźnie strasznym – miejscem, w którym wszyscy widzą to, co robimy i jak robimy, a potem komentują.

Co gorsza, dochodzi do tego nasz niekorzystny wygląd podczas wysiłku fizycznego. Czy na pewno warto aż tak bardzo się poświęcać? Cóż, pamiętajcie, że pozostałe osoby, znajdujące się na siłowni, są dokładnie w tej samej sytuacji, co Wy.

Jeśli natomiast wydaje się Wam, że ćwicząc wyglądacie szczególnie głupio, zostańcie w mieszkaniu i tam rozpocznijcie swoje ćwiczenia. Trening dla początkujących w domu nie jest w niczym gorszy od tego, który byłby przeprowadzany na siłowni. Pomyśl sobie, że takie rozwiązanie okaże się dla Ciebie mniej kosztowne – w końcu wykupienie karnetu na siłownię też trochę kosztuje.

Zadbaj o odpowiednie nastawienie

Pamiętaj, że Twój sukces w dużej mierze zależy od nastawienia, które w sobie wypracujesz. Jeśli już na początku założysz, że wszystkie wykonywane ćwiczenia będą bez sensu i nie przyniosą Ci żadnego pożytku, rzeczywiście tak będzie. Żeby coś osiągnąć, tak jak zresztą w każdej innej dziedzinie poza sportem, musisz jeszcze chcieć i mieć motywację.

Dlatego najlepiej rozpocząć trening z kimś znajomym, gdy będą Was łączyć wspólne cele. Możesz też skorzystać z pomocy profesjonalnego trenera osobistego. To on ułoży Ci program ćwiczeń, odpowiednio dostosowany do Twojej formy i wydolności fizycznej. Jednocześnie będzie w stanie Cię zmotywować, gdy dopadnie Cię chwila słabości.

Wytrwałość to podstawa

Każdy trening, niezależnie od dyscypliny, wymaga dobrego zorganizowania oraz dużych pokładów cierpliwości. Nie możesz poddać się przy pierwszym niepowodzeniu.

W końcu to normalne, że nie od razu wszystko będzie wychodzić tak, jak powinno. Co więcej, kolejne ćwiczenia na pewno wpłyną na Twoje zmęczenie, a jeśli nastawisz się na natychmiastowy efekt, jeszcze bardziej się zniechęcisz.

Musisz się cieszyć swoimi małymi zwycięstwami – jeśli coś zaczyna Ci wychodzić na treningu, po prostu się ciesz i próbuj nowych wyzwań. Im dłużej i dokładniej będziesz ćwiczyć, tym lepszy osiągniesz rezultat. Nie tylko zrzucisz zbędne kilogramy, ale i poprawisz ogólne funkcjonowanie organizmu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kasia Dulewicz
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ