Jak zdrowo i dobrze się odżywiać, pracując po 10-12 godzin na dobę? Najlepsze rady dla zapracowanych

0
297
sniadanie

Praca jest ważna w życiu każdego człowieka. Ale czasami pracujemy zbyt dużo – takie czasy. Nie zawsze wynika to z pracoholizmu, lecz często jest efektem tego, że zarobki są tak niskie, stąd aby utrzymać rodzinę i opłacić rachunki trzeba sporo pracować, a zasadniczo długo pracować. Przez nadmiar pracy niejako sposób odżywiania idzie na dalszy plan. Jednak rezygnując ze zdrowego stylu odżywiania poniekąd rezygnuje się ze zdrowia, trudno przecież nie wiedzieć, jak ważne jest zdrowe jedzenie dla naszego organizmu. Dlatego też absolutnie nie należy rezygnować ze zdrowej i zbilansowanej diety. Ale jak to zrobić, pracując po 10-12 godzin na dobę? Oto nasze rady dla zapracowanych.

Śniadania i kolacje mogą być smaczne i zdrowie i…

Przygotowanie zdrowych śniadań czy kolacji nie musi być czasochłonne, lecz trzeba zastosować kilka life hacków. Otóż wstając rano zwyczajnie nie chce nam się jeszcze spędzać czasu w kuchni. Na szczęście można przygotowywać śniadania i kolację dzień wcześniej, a nawet na dwa dni. Dobrym pomysłem na śniadanie jest dodanie do musli kilku rodzynek, daktyli oraz otrębów. Następnie należy wkroić kilka kawałków banana i zalać naturalnym jogurtem. Koniecznie zróbcie większą miskę jogurtu z musli i owocami, dzięki temu właśnie zrobicie śniadanie na dwa dni. Teraz czas przejść do kolacji. Tutaj również nie musi być trudno. Wystarczy tylko kupić mrożone warzywa, następnie delikatnie podsmażyć je na łyżeczce oliwy z oliwek. Pozostaje już tylko dodanie nieco czosnku niedźwiedziego oraz kaszy perłowej, bądź dzikiego ryżu i gotowe. Najtrudniej ogarnąć obiady, ale jest na to rozwiązanie…

Obiady z dowozem to jest to!

smoothiePrzygotowanie obiadu jest trudne, bo obiad powinien być sycący, ale nie ciężkostrawny. Swoją drogą trzeba umieć kupić dobre produkty, czyli nie tylko ziemniaki i surówkę, lecz także mięso czy ryby, a w przypadku wegan różne otręby czy warzywa, a i soja się przyda. Niestety szczególnie kupienie świeżych i dobrej jakości ryb jest trudne, jeżeli nie wiemy jak ma wyglądać świeża ryba. Wiemy, że chodzi o skrzela – na tej podstawie można poznać świeżość, ale na tym zazwyczaj nasza wiedza się kończy. Potem czeka nas jeszcze czyszczenie, smażenie i sprzątanie. Ok, bądźmy szczerzy mało komu z nas się chce. Dlatego wszystkim zapracowanym rekomendujmy obiady z dowozem. To naprawdę dobry wybór. Otóż obiad może być dostarczony nawet do firmy, dzięki temu będziecie regularnie się odżywiać. Polecamy Wam wybór zdrowych i lekkich posiłków z dużą ilością warzyw oraz kawałkami ryb. Gwarantujemy, że takie posiłki dodadzą wam energii na cały dzień. Swoją drogą codziennie możecie zamawiać co innego. Zjedzenie dobrego posiłku pozwala także zrelaksować się i odpocząć.

Czas na przekąski

Zaleca się jedzenie minimum trzech, a najlepiej pięciu posiłków w ciągu dnia. Skoro śniadania, obiady i kolacje mamy ogarnięte, to czas przejść do drugiego śniadania i podwieczorku. Ale tutaj sprawa wygląda banalnie prosto. Wystarczy tylko zakupić smoothie. Gęste soki są świetną przekąską, ale i bardzo zdrową oraz sycącą, zatem doskonale sprawdzą się na drugie śniadanie. Możecie wybrać tylko owocowe, ale i owocowo-warzywne czy z dodatkiem ziół. Z kolei na podwieczorek warto spożywać orzechy, migdały czy daktyle. Jeżeli nadal siedzicie w pracy, to wystarczy tylko przygotować wcześniej w domu mieszankę np. różnych owoców i się nimi zajadać. Dobrym wyborem są owoce liofilizowane, które są zdrowe, ale i obłędnie smaczne.

A co z deserami?

zdrowe sniadanieNawet z deserów nie trzeba zrezygnować. Ba! Mogą być smaczne, zdrowe i nie wymagać przygotowania. Wystarczy tylko do pracy zabrać ze sobą surową czekoladę. Można wybrać wariant z owocami czy orzechami i zjeść rząd czy dwa na dzień. Nie polecamy natomiast zajadania się ciastami kupnymi, bo dosyć często nie tylko są kaloryczne, ale dodatkowo przygotowywane są na bazie najgorszych składników, typu tłuszcz utwardzany czy jajka z chowu klatkowego.

Trzeba zdrowo się odżywiać, ale trzeba też znaleźć czas dla siebie. Stąd pamiętajcie, że jeżeli macie wolne weekendy to nie nakładajcie na siebie kolejnych obowiązków, lecz odpocznijcie, zrelaksujcie się czy spotkajcie ze znajomymi.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Avatar
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ