Jedzenie z głową – kolejność spalania substancji odżywczych

0
84

Regularne spożywanie posiłków oraz unikanie słodyczy skutecznie wspomagają ćwiczenia i odchudzanie. Kilka prostych skutecznych czynności pozwoli na utratę wagi. Jednak kolejność spożywania określonych grup produktów ma olbrzymie znaczenie w procesach spalania.

„Jedzenie z głowa” cukrów czy tłuszczy to podstawowy punkt wyjścia każdej diety, czy samowolnego odchudzania się. Sam trening i regularność posiłków nie wystarczą. Cukry są podstawowym źródłem energii ludzkiego organizmu. Oczywiście mowa jest o cukrach zawartych w owocach czy warzywach. Ich nadmiar powoduje, że organizm nie korzysta z pozostałych substancji i zaczyna je odkładać. Dlatego ważne jest, aby cukry spożywać bezpośrednio po podstawowym posiłku. Następnie, przy braku cukrów, organizm spala węglowodany, czyli makarony, kasze, ryże i podobne im produkty. Energetyczna alternatywa dla cukrów w postaci węglowodanów nie może zostać uruchomiona bez tłuszczy. Węglowodany rozpuszczają się w tłuszczach i bez wzajemnej relacji są odkładane! Po spaleniu przez organizm cukrów i węglowodanów dopiero dochodzi do spalania tłuszczy. O takim efekcie marzy każdy, dlatego warto ograniczyć spożywanie w tygodniu makaronów czy przetworzonych ziemniaków do momentów wzmożonej aktywności. Tłuszczę są bardzo ważne dla organizmu i ich brak jest równie szkodliwy jak nadmiar. Poza tym ich brak, po wcześniejszym spaleniu cukrów i węglowodanów powoduje, że organizm spala białka, czyli własne mięśnie.

Regularne odżywianie się musi zostać połączone z odpowiednimi składnikami na talerzu. Do godziny trzynastej lepiej jest spożywać posiłki bogate we wszystkie składniki, co zapewni organizmowi niezbędną energię, a popołudniowe i wieczorne posiłki powinny być bogate głównie w białka. Cukry oraz węglowodany powinny być spożywane maksymalnie do godziny osiemnastej, gdyż organizm nie zdąży ich spalić i odłoży w postaci kołderki okalającej mięśnie. Proste zasady żywieniowe nie spowodują drastycznego spadku wagi, ale na pewno zahamują jej wzrost i delikatnie obniżą.

https://www.uroda.info.pl/

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kasia Dulewicz
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ