Metabolizm

0
28
Metabolizm

Metabolizm, czyli przemiana materii w organizmie jest niezwykle ważnym procesem. Ciało jest jak silnik spalający paliwo. Aby prawidłowo pracował, musimy regularnie dostarczać mu odpowiednich substancji odżywczych. Jak wiadomo, regularna aktywność fizyczna wprowadza nasz metabolizm na szybsze obroty. Niestety, bardzo często są również błędy które popełniamy, spowalniając nasz metabolizm. To nie wpływa korzystnie ani na naszą sylwetkę, ani samopoczucie.

Jeśli chcesz przyspieszyć swój metabolizm, koniecznie przeczytaj, jakich błędów więcej nie możesz  popełniać.

Metabolizm

Za dużo siedzisz

Już 20 minut spędzone w jednej pozycji sprawia, że nasz metabolizm znacznie spowalnia. Ruszaj się regularnie, zwłaszcza z rana, aby rozruszać swoją metaboliczną maszynę na cały dzień.

Miesiączka

Tego niestety nie przeskoczysz, ale możesz przygotować na nią swój organizm. Podczas okresu tracisz sporo żelaza, który w większości odpowiedzialny jest za transport tlenu. Niedobór żelaza przyczyni się do osłabienia układu odpornościowego oraz osłabienie organizmu, a osłabiony szuka oszczędności wszędzie również w spowolnieniu metabolizmu.

Przygotuj się do miesiączki jedząc produkty bogate w żelazo, takie jak: zielone warzywa, nasiona i orzechy, czasem skuś się również na wątróbkę.

Nieodpowiednia ilość snu

Tutaj chyba nie trzeba za wiele wyjaśniać. Jeśli jesteś niewyspana, oczywistym jest, że następnego dnia będziesz mniej aktywna. Co za tym idzie, spalasz zdecydowanie mniej kalorii. To niestety nie koniec… kiedy jesteś zmęczona, będziesz więcej jeść, dodatkowo organizm będzie domagał się dawki kalorycznego pobudzacza, czyli cukru! Twój uśpiony metabolizm spowalnia i cały organizm pracuje zdecydowanie wolniej. Dostarczone do organizmu kalorie zamiast być spalane, odkładają się w Twoim organizmie.

Zamiast zarywać kolejną noc nad papierami z pracy, połóż się dziś spać wcześniej. To wyjdzie ci to tylko na dobre!

Za mało jesz

Jeśli nie dostarczasz do organizmu odpowiedniej ilości pożywienia, ten przechodzi w tryb oszczędzania energii. Wiąże się to ze spowalnianiem pracy układu trawienia To tak jak prawie rozładowany telefon, który wchodzi w stan oszczędzania energii. W trakcie trwania oszczędzania energii, aplikacje które nie będą najbardziej potrzebne zostają wyłączone, zadziałają wtedy tylko te niezbędne, jak wiadomości lub połączenia. W przypadku naszego ciała szybka przemiana materii nie jest elementem niezbędnym, dlatego znacznie spowolni, aby zaoszczędzić dodatkową energię.

Jedz regularnie i odżywiaj się zdrowo. Nie próbuj wycieńczających głodówek, bo z tego nic dobrego dla Twojego organizmu nie wynika.

Nieregularne posiłki

Naukowcy potwierdzają, że jedzenie posiłków o tej samej porze znacznie pobudza organizm do spalania większej liczby kalorii między kolejnymi posiłkami. Podczas badań laboratoryjnych przeprowadzonych na myszach, naukowcy wykazali, że te myszy, które nieregularne dostawały tłuste posiłki, przytyły znacznie bardziej, niż te myszy które regularnie dokarmiano podobną dietą.

Ustal godziny posiłków, które będziesz mogła dopasować do swojego stylu życia. Jedz o tych porach, aby uniknąć przybrania na wadze i odpowiednio przyspieszyć metabolizm.

Owoce z supermarketu

Owoce z marketów niestety nie zawsze są dla nas zdrowe i odpowiednie, ponieważ pestycydy zawarte w owocach i warzywach takiego pochodzenia mogą zakłócać procesy metaboliczne. Badania dowiodły, że osoby będące na diecie opartej głownie na warzywach i owocach pochodzących z nieekologicznych upraw spożywały w ten sposób również wiele toksyn, które spowodowały spowolnienie metabolizmu w organizmie. Przez taką dietę proces ich chudnięcia się wydłużył.

Wybieraj owoce i warzywa pochodzące z ekologicznych upraw. Jeśli jednak musisz wybrać  produkty z hipermarketów, pamiętaj o bardzo dokładnym ich myciu przed spożyciem.

Jesteś odwodniona

Nasz organizm składa się w większości z wody, więc należy pić ok. 2 litry wody dziennie. Oddychając i pocąc się, tracimy ją z organizmu, a już najmniejszy jej ubytek spowolni pracę naszego organizmu. Pij więc wodę nawet wtedy, kiedy nie jesteś spragniona. Aby to sobie ułatwić, postaw sobie na biurku butelkę. Zaznacz na niej kreskami godziny, o której sięgniesz po nią aby upić kilka łyków. To pomoże wyrobić zdrowy nawyk picia wody.

Za mało wapnia

Dieta bogata w wapń pozwoli naszemu organizmowi spalić więcej kalorii. To właśnie odpowiednia ilość wapnia w organizmie zdecyduje o tym, czy magazynujesz czy spalasz kalorie.

Wzbogać więc swoją dietę w produkty, które zawierają wapń. Wybierz zdrowy jogurt naturalny, biały ser lub odtłuszczone mleko.

Zapominasz o śniadaniu

To nie mit! Nie zjadając pierwszego i najważniejszego posiłku w ciągu dnia, nie dość że narażasz się na fakt, że na obiad zjesz znacznie więcej kalorii niż powinnaś. Ponadto, nie dostarczając organizmowi rano energii, Twoja metaboliczna maszyna nie ruszy i będzie bardzo powolna i ospała przez cały dzień.

Błonnik

Spożywaj dużo produktów zawierających błonnik: zielone warzywa, jabłka lub pełnoziarniste pieczywo. Ułatwi on trawienie, więc i cały proces metaboliczny znacznie przyspieszy.

 

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ