Na czym polega dieta kefirowa?

0
92

W diecie kefirowej, jak sama nazwa wskazuje, najważniejszym produktem jest kefir. Dzięki zastosowaniu się do zasad diety kefirowej możemy nie tylko schudnąć, ale także oczyścić organizm z substancji toksycznych. Poznaj zasady diety kefirowej.

Kefir jest niskokaloryczny, cechuje go niska zawartość węglowodanów, duża ilość białka, a także witamin, takich jak witamina B2 (ryboflawina) oraz witamina B12 i minerałów – wapnia i fosforu. Ponadto kefir to źródło probiotyków, które mają działanie antybakteryjne i korzystnie wpływają na pracę układu trawiennego. Dlatego też, dieta kefirowa pozwala nie tylko schudnąć, ale także oczyścić organizm z toksyn. Dietę kefirową poleca się osobom borykającym się z zaparciami, ponieważ kefir wykazuje pozytywny wpływ na przemianę materii.

Zasady diety kefirowej

Dieta kefirowa to tzw. monodieta, która opiera się na produkcie, jakim jest kefir. To dieta bezpieczna, ale pod jednym warunkiem. Mianowicie musimy przestrzegać pewnych zasad. Przede wszystkim, dieta kefirowa może trwać maksymalnie 5 dni. Wydłużenie tego czasu mogłoby doprowadzić do znacznego osłabienia organizmu, na skutek niedoborów składników odżywczych. Dieta kefirowa jest dietą wyczerpującą, ponieważ w jadłospisie diety praktycznie w ogóle nie ma węglowodanów dostarczających odpowiednią ilość energii. Wobec tego, pomimo krótkiego czasu trwania diety, mogą wystąpić nudności, bóle głowy czy uczucie zmęczenia. Z tego też względu, dietę kefirową można stosować nie częściej niż raz w miesiącu. W trakcie trwania diety należy całkowicie zrezygnować z aktywności fizycznej. Przez pięć dni diety możemy schudnąć około 3 kilogramów. Diety tej nie powinny stosować osoby chorujące na przewlekłe schorzenia takie jak, np. nadciśnienie czy cukrzyca.

serce

Jak wygląda harmonogram diety kefirowej? Pierwszego dnia należy jeść tylko chudy twaróg. Drugiego oraz trzeciego dnia pijemy tylko i wyłącznie kefir. Czwartego dnia pijemy kefir oraz jemy warzywa, natomiast w ostatni, piąty dzień włączamy do menu chude, gotowane mięso (najlepiej pierś z kurczaka bądź indyka).

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kasia Dulewicz
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ