Objawy niedoboru magnezu w organizmie

0
328

Niski poziom magnezu w organizmie wynika najczęściej z niewystarczającej jego podaży w diecie, chorób ogólnoustrojowych lub przyjmowania niektórych leków. Niedobór magnezu w organizmie jest niebezpieczny dla naszego zdrowia, dlatego należy dążyć do jego unormowania.

Symptomy niedoboru magnezu

Ze względu na to, że magnez oddziałuje na wiele funkcji życiowych, jego niedobór może mieć różnorodny wpływ na nasz organizm. O niewystarczającej ilości magnezu mogą świadczyć takie objawy jak:

  • zawroty głowy,
  • omdlenia,
  • nudności,
  • kołatanie serca i ból w klatce piersiowej,
  • zaburzenia widzenia,
  • ciągłe zmęczenie,
  • drażliwość,
  • problemy z koncentracją,
  • osteoporoza,
  • skurcze i drżenie mięśni,
  • zwiększona łamliwość kości,
  • zmiany w opisie EKG,
  • większa bolesność miesiączek,
  • problemy z bezsennością.

Funkcje magnezu w organizmie

Magnez jest pierwiastkiem,  który odgrywa niebagatelną rolę w naszym organizmie. Wspiera pracę układu odpornościowego, nerwowego i wydolność krążenia. To on aktywuje ponad 300 enzymów, bez których nie moglibyśmy żyć. Magnez reguluje pracę tarczycy, hamuje powstawanie kamieni w nerkach, wspomaga dochodzenie do siebie po kontuzjach, wspiera trawienie, polepsza pamięć i koncentrację. Na podkreślenie zasługuje również to, że magnez jest składnikiem kości oraz jest zaangażowany w pracę mięśni.

Uzupełnianie niedoborów magnezu

W przypadku stwierdzenie niedoboru tego pierwiastka w organizmie, zazwyczaj pierwszym krokiem jest jego dostarczanie w dobrze zbilansowanej diecie. Takie produkty spożywcze jak: zielone warzywa, owoce,  produkty pełnoziarniste, kakao, czekolada, rośliny strączkowe, kasza gryczana, kukurydza, pestki dyni, orzechy włoskie, szpinak,  obfitują w ten pierwiastek. Należy także pamiętać o piciu odpowiedniej ilości wody mineralnej. Jeśli pomimo stosowania diety poziom magnezu w organizmie się nie wyrównuje, lekarz może wskazać odpowiednie preparaty zawierające ten makroelement. Równocześnie można przyjmować witaminę B6, która hamuje wydalanie z organizmu magnezu. Według lekarzy nadużywanie alkoholu oraz spożywanie dużej ilości nasyconych kwasów tłuszczowych oraz fosforu i wapnia utrudniają wchłanianie magnezu. Lekarz może także zalecić przyjmowanie nie tylko magnezu, ale i potasu, który również odpowiada za pracę serca, mięśni, a jego niedobór prowadzi do chronicznego zmęczenia, kołatania serca, arytmii i zawrotów głowy.

[Głosów:2    Średnia:4.5/5]
PODZIEL SIĘ
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ