Skuteczne odchudzanie: Co jeść na śniadanie żeby schudnąć?

0
101
Skuteczne odchudzanie: Co jeść na śniadanie żeby schudnąć?

Śniadanie jest niezwykle istotnym elementem każdego dnia, a właściwie zbilansowane, dostarcza nam niezbędnych składników odżywczych i energii na pierwszą połowę dnia, dlatego nie wolno go pomijać. Jedzenie pożywnych śniadań wpływa pozytywnie na pracę mózgu, koncentrację i pamięć. Również podczas odchudzania odgrywa ono kluczową rolę, a to czym zaspokoimy organizm z rana, rzutuje na proces szybkiej i skutecznej utraty zbędnych kilogramów. Zatem co jeść na śniadanie żeby schudnąć? Co wybrać, a z czego warto zrezygnować, by osiągnąć jak najlepsze efekty?

Zdrowe, dietetyczne śniadanie powinno odpowiadać trybowi życia, zapotrzebowaniu na kalorie oraz być zgodne z zasadami zdrowego odżywiania. Zaleca się, aby śniadanie jeść w przedziale od pół godziny do godziny po przebudzeniu. Dzięki temu rozbudzimy metabolizm i zmusimy go do bardziej intensywnej pracy, a to zaś przełoży się na szybsze i efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Jedząc regularnie zdrowe śniadania jesteśmy mniej narażeni na otyłość i mamy lepszą odporność.

Co jeść na śniadanie żeby schudnąć? 

Szybkie odchudzanie najlepiej zatem zacząć od przemyślanego, pożywnego śniadania. Przede wszystkim, należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Warto wybierać więc napoje, takie jak: woda niegazowana, herbaty owocowe, ziołowe, herbata zielona, soki owocowe bądź warzywne, kawa zbożowa. Dieta odchudzająca powinna być przede wszystkim urozmaicona. Na śniadanie świetnie sprawdzą się płatki owsiane z mlekiem lub jogurtem, a do tego jabłko, rodzynki, nasiona słonecznika, bądź orzechy, twarożek z rzodkiewką i tostem z pełnoziarnistego pieczywa lub jajecznica z warzywami i pieczywem razowym. Taki posiłek to skarbnica błonnika i witamin, która pomaga w walce z cholesterolem, regulacją pracy jelit i oczyszczaniem naszego organizmu oraz zapewnia dobre samopoczucie.

Aby skutecznie schudnąć, warto zrezygnować z tłustego mleka i słodzonych przetworów mlecznych w postaci jogurtów owocowych i smakowych serków homogenizowanych. Zaleca się także ograniczenie spożywania słodzonych dżemów oraz kremów do smarowania pieczywa, a także jasnego pieczywa, czy słodzonych płatków zbożowych.

Śniadanie białkowo tłuszczowe

Dieta bez węglowodanów i śniadanie białkowo tłuszczowe pomagają zyskać dłuższe uczucie sytości i lepsze efekty odchudzania. Takie dietetyczne śniadanie obfituje w zielone warzywa, ziarna, pestki. Należy także wspomnieć o rybach (m.in. makrela, łosoś, śledź, tuńczyk, halibut, sardynki), porcji mięsa (np. wołowina, cielęcina, drób), jajkach, które w każdej postaci sprawdzą się doskonale, a jako dodatek świetne będą np. orzechy. Takie dietetyczne śniadanie białkowo tłuszczowe jest w istocie godne przetestowania, ponieważ hamują łaknienie, na dłużej dają uczucie sytości i korzystniej wpływają na proces metabolizmu.

Skuteczne odchudzanie

Dieta na redukcję tkanki tłuszczowej wymaga jedynie odrobiny cierpliwości, motywacji i zadbania o deficyt kaloryczny. Podstawą tej diety redukcyjnej jest określenie własnego zapotrzebowania kalorycznego. Nastawiona jest ona na jak najszybsze i efektywne pozbycie się nadmiaru tłuszczu nagromadzonego w organizmie w wyniku uprzednich błędów żywieniowych. Podstawą tutaj są lekkostrawne produkty, bogate w błonnik, takie jak pieczywo wieloziarniste, warzywa, owoce. Należy zrezygnować z wypieków na mące białej, makaronów, kasz, ziemniaków i słodzonych napojów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Avatar
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ