Trening z ciężarem własnego ciała

0
598
Trening z ciężarem własnego ciała

Sport może być kosztowny! Karnety na siłownię nie należą do tanich. Im lepiej wyposażona siłownia, tym większe obowiązują ceny wstępu. Dla tych, którzy na przekór modzie na fitness i siłownie chcą w treningach wykorzystywać jedynie siłę własnego ciała, z pomocą przychodzi kalistenika. Ten specyficzny rodzaj aktywności fizycznej bazuje na bardzo prostych zasadach – do ćwiczeń wystarczy kawałek podłogi i znajomość odpowiedniej techniki. Dla kogo kalistenika będzie dobrym wyborem, a kto powinien z niej zrezygnować?

Kalistenika – ćwiczenia

Ćwiczenia, w których polegamy na sile własnych mięśni, większość osób doskonale zna ze szkolnym lekcji wychowania fizycznego. Należą do nich pompki, przysiady, mostki, dźwignięcia nóg, podciągnięcia na drążku. Te proste ćwiczenia wykonywane regularnie i w odpowiednich seriach przynoszą rewelacyjne rezultaty. Są idealne dla osób, które nie przepadają za ćwiczeniami w grupie – kalistenikę można uprawiać nawet w domu, w każdej wolnej chwili. Nie wymagają specjalnych przyrządów ani przygotowań.

Korzyści treningu z wykorzystaniem siły mięśni
Ogólna poprawa kondycji, wzmocnienie siły mięśni i poprawa samopoczucia to najważniejsze korzyści wynikające z uprawiania tego sportu. Ćwiczenia sekwencyjne spalają również kalorie i zbędną tkankę tłuszczową. Kształtują sylwetkę, wzmacniają wydolność organizmu i poprawiają krążenie krwi. Godzina treningu z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała może być naprawdę wyczerpująca!

Jak zacząć treningi?

Najlepszym rozwiązaniem jest konsultacja z trenerem personalnym, który pomoże nam opracować idealny, a przede wszystkim – indywidualny trening oparty o dotychczasowe podejmowane aktywności. O kalistenice możemy również poczytać w Internecie albo sięgnąć po odpowiednie lektury. Najważniejszy jest plan treningów – regularność jest kluczem do sukcesu w wielu dziedzinach, w tym również w treningach wykorzystujących siłę własnych mięśni. Właśnie dlatego warto plan treningowy ustalić lub skonsultować z trenerem personalnym.

[Głosów:1    Średnia:4/5]
PODZIEL SIĘ
Kasia Dulewicz
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ