Trening z opaską na głowę

0
856
Trening z opaską na głowę

Ochrona głowy przed wyziębieniem to podstawa zimowego lub jesiennego treningu każdego sportowca. Na szczęście istnieje alternatywa dla niewygodnych i nieoddychających czapek.

Jesień już w pełni, a zima zbliża się wielkimi krokami. Niskie temperatury, opady atmosferyczne i zwiększone ryzyko przeziębienia to jednak nie powód, by rezygnować z treningów. Bez względu na to, czy biegasz, jeździsz rowerem, czy uprawiasz nordic walking lub jakąkolwiek inną formę aktywności na świeżym powietrzu, wystarczy, że odpowiednio się ubierzesz. Ciepła odzież wykonana z oddychających, odprowadzających wilgoć to gwarancja przyjemnych i bezpiecznych dla zdrowia jesiennych treningów.

O ile o założeniu odpowiedniej kurtki, a nawet rękawiczek żadnemu sportowcowi nie trzeba przypominać, to nadal zdarza nam się zapomnieć o nakryciu głowy. To duży błąd, bo przez głowę tracimy niemal połowę ciepła naszego ciała. Niestety, tradycyjne czapki nie są dla sportowców najlepszym wyjściem. Nie odprowadzają potu, a zmoknięta, przylegająca do ciała tkanina w niskich temperaturach nie tylko nie chroni przed chłodem, ale też zwiększa ryzyko wychłodzenia organizmu. Warto więc zastąpić ją inną, dostosowaną do potrzeb aktywnych ludzi, odzieżą.

Zamiast czapki

Zdecydowanie lepiej sprawdzi się coś cienkiego, lecz dobrze odprowadzającego wilgoć i zatrzymującego ciepło – na przykład opaski do biegania. Zimowe nakrycie głowy dla sportowca nie musi bowiem chronić całej głowy. Wystarczy ochrona skupiona na czole, przez które najszybciej wychładza się organizm i którego przewianie skutkuje zwykle dotkliwym bólem zatok. Ryzyko zapalenia zatok jest tym większe, gdy czoło jest przegrzane, dlatego ważną cechą opasek na głowę jest termoregulacja oraz system wentylacji i odprowadzania wilgoci.

Dzięki nim czoło stale pozostaje suche, a ryzyko zapalenia zatok znacząco się zmniejsza. Warto jednak dodać, że takie opaski sprawdzą się nie tylko jesienią, zimą i wczesną wiosną. Jak wiadomo, w czasie upałów pocimy się jeszcze bardziej intensywnie, a pęd powietrza wytwarzany przy biegu lub jeździe na rowerze może być równie niebezpieczny, co niska temperatura. Świetna wentylacja, która jest cechą opasek do biegania znacznie poprawiają więc komfort treningów również latem. Antybakteryjne działanie materiałów użytych do ich produkcji zapobiega z kolei powstawaniu nieprzyjemnego zapachu.

Jak wybrać opaskę?

By opaska zdała egzamin, warto dobrze przyłożyć się do jej wyboru. Najważniejsze z pewnością będą materiały, z których ją wykonano. Kategorycznie odradzamy bawełnę, która nie jest zbyt wydajna w odprowadzaniu wilgoci, przez co pot wciąż styka się z rozgrzanym czołem. Dużo lepszym rozwiązaniem będą opaski wykonane z oddychających materiałów syntetycznych, dzięki którym twoja skóra pozostanie stale sucha. Ważna jest też antybakteryjna powłoka, która pomoże uniknąć przykrych w skutkach podrażnień.

Nie musisz jednak obawiać się problemów z wyborem odpowiedniego rozmiaru, bo nowoczesne opaski mają elastyczny rozmiar idealny na każdy wymiar głowy. Bez problemu dopasowują się do ciała, zapewniając wydajne odprowadzanie wilgoci nawet podczas bardzo intensywnego wysiłku. Co ważne, opaski do biegania możesz nosić bez obaw o otarcia skóry, bo wszystkie cechują się bezszwową konstrukcją. Śmiało więc ruszaj na ulubione trasy i walcz o nowe rekordy, wykorzystując ich szerokie zastosowanie – rower, triathlon, biegi lub nordic walking.

Zapraszamy na www.360sklep.pl

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ