Wskazówki dla początkującego biegacza – od czego zacząć bieganie?

0
99
fot. Pixabay.com

Przewiewne ubranie, wygodne buty i dobra muzyka w słuchawkach to najlepszy sposób na to, żeby zacząć biegać. Nic więc dziwnego, że ostatnie lata to prawdziwe apogeum tego sportu w naszym kraju. Biegaczy można spotkać niemal wszędzie, a zawody biegowe, w których startuje kilkaset tysięcy osób, to już niemal sport narodowy. Jak więc zacząć biegać? Zapraszamy do lektury!

Przeczytaj też: http://www.and1.pl/jak-zaczac-biegac-poradnik-dla-poczatkujacych/

Jakie są zalety biegania?

Zalet i dobrodziejstw, płynących z biegania, jest mnóstwo. Zacząć możemy od tego, że bieganie pomaga w spalaniu kalorii i walce z nadwagą, albo po prostu w utrzymywaniu masy ciała na prawidłowym dla naszej budowy poziomie. Ponadto w ten sposób działamy profilaktycznie i zapobiegamy otyłości w przyszłości. Bieganie stymuluje również układ krążeniowo-oddechowy do prawidłowej pracy, pobudza krążenie, wspiera pracę serca. Wzmacnia kości, stawy i mięśnie, szczególnie jeśli jest połączone z odpowiednimi ćwiczeniami wytrzymałościowymi i rozciągającymi.

Nie można oczywiście nie wspomnieć o tym, jak wielki wpływ ma ten rodzaj aktywności fizycznej na stan psychiczny i samopoczucie. Bieganie gwarantuje prawdziwą bombę endorfinową, czyli masową produkcję hormonów szczęścia. To również świetny sposób na to, żeby poradzić sobie z codziennym stresem, przewietrzyć głowę, uspokoić myśli, zrelaksować się i odpocząć.

Jaki rodzaj biegania wybrać?

W zależności od naszych preferencji oraz od tego, w jakiej jesteśmy kondycji, możemy sami zdecydować, jaki rodzaj biegania będzie dla nas najlepszy. Pod tę dyscyplinę podpiąć możemy nawet nordic walking. Spacery z kijkami w odpowiedniej technice to również odpowiedni dla wielu osób trening zbliżony do biegowego. Ponadto osoby z nadwagą, z przeciwwskazaniami medycznymi do uprawiania wysiłkowych sportów czy też mało aktywne mogą zdecydować się na slow jogging. Ochroni on przed poważnymi kontuzjami i urazami, a uprawiany regularnie również znacznie poprawi kondycję. Jeśli ktoś lubi zmieniający się krajobraz, warto postawić na bieganie w terenie górzystym, w lasach lub parkach.

Ważne rady dla początkujących biegaczy

Każdy początkujący biegacz powinien wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii. Oto one:

  • dostosowanie intensywności i tempa treningu do własnych możliwości i kondycji w celu uniknięcia poważnych urazów i kontuzji;
  • konieczność odpowiedniego minimum 10 minutowego rozgrzania się przed bieganiem;
  • wybór odpowiedniego podłoża – na początek najlepsze są ścieżki leśne, które nie obciążą nadmiernie stawów i ścięgien;
  • wybór dostosowanych do nawierzchni, wygodnych i przewiewnych butów do biegania;
  • wykonywanie ćwiczeń rozciągających i wytrzymałościowych w celu wzmocnienia odpowiednich partii mięśniowych.

Zobacz też: http://www.fitnesstube.pl/kiedy-pronacja-i-spinacja-staja-sie-problemem/

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ