Wybieramy orbitrek dla początkujących i podpowiadamy jak na nim ćwiczyć

0
106
Wybieramy orbitrek dla początkujących i podpowiadamy jak na nim ćwiczyć

Orbitrek to jedno z urządzeń, które z pewnością pomoże nam poprawić kondycję fizyczną oraz zadbać o smukłą sylwetkę. Jednak aby treningi przynosiły zamierzone rezultaty, należy wiedzieć, jak prawidłowo na nim ćwiczyć oraz jaki sprzęt będzie dla nas odpowiedni. Od czego zacząć?

Orbitrek – co to za urządzenie i dlaczego warto je mieć w domu?

Orbitrek to tak naprawdę połączenie kilku urządzeń, które można znaleźć w każdej siłowni. Są to rowerek stacjonarny, bieżnia oraz stepper. Jedną z zalet ćwiczeń na tym sprzęcie jest z pewnością zaangażowanie niemal wszystkich mięśni. Górne partie wzmacniają się poprzez ruch rąk zsynchronizowany z odpowiednią aktywnością. Trening wykonany na orbitreku umożliwia odciążenie stawów. Dlatego też zalecany jest nie tylko osobom, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów, ale także wracającym do aktywności fizycznej po kontuzjach. Bez wątpienia wśród zalet tego urządzenia znajdziemy cichy mechanizm, a także prostą obsługę. 

Jak wybrać orbitrek dla początkujących?

Gdzie kupić orbitrek? Jest on dostępny zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych, na przykład ProSportowy.pl. Ceny zaczynają się od około 489,99 zł. Jednak przed wyborem odpowiedniego sprzętu warto sprawdzić, czy mamy wystarczająco miejsca, aby nie tylko postawić urządzenie, ale także z niego korzystać. W tym celu należy zapoznać się z takimi informacjami jak wysokość, szerokość i długość. Następnie trzeba pamiętać o dopasowaniu urządzenie do własnych potrzeb i możliwości. Dlatego też warto sprawdzić maksymalną wagę osoby trenującej, system hamowania, opór kół zamachowych oraz jego regulacje, a także dodatkowe funkcje. Dużą zaletą będzie możliwość skorzystania z wgranych programów treningowych, kontrola dystansu, pulsu i ilość spalonych kalorii.

Ćwiczenia na orbitreku

Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z ćwiczeniami na orbitreku, warto pamiętać o tym, aby nie przeciążyć organizmu. Na początku należy przyzwyczaić mięśnie do regularnego wysiłku, nie zapominając przy tym o rozgrzewce. Pierwszy trening nie musi trwać zbyt długo, a prędkość powinna być dostosowana do naszych możliwości. Zaleca się rozpoczęcie od 15–20 minutowych ćwiczeń, a następnie wydłużanie czasu do pół godziny trzy lub cztery razy w tygodniu. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule: Chcesz utrzymać dobrą kondycję także zimą? Sprawdź jak prawidłowo ćwiczyć na orbitreku.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Avatar
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ