Zajęcia na rowerach spinningowych – czyli ćwiczenia na rowerach stacjonarnych

0
218
Zajęcia na rowerach spinningowych - czyli ćwiczenia na rowerach stacjonarnych

Rowery do spinningu są idealne dla osób, które chciałyby zacząć przygodę z aktywnością fizyczną, ale boją się, że mają za słabą kondycję i nie wystarczy im motywacji. To urządzenia, które mają wiele zalet – każdy bez problemu może dostosować pracę roweru do swoich możliwości, dzięki czemu nie przeciąży się, ale też wyrobi sobie kondycję na tyle, by aktywność fizyczna stała się przyjemną częścią życia, a nie przykrym obowiązkiem.

Zajęcia na rowerach spinningowych – co musisz wiedzieć?

Choć te zajęcia mogą być dobre dla osób początkujących, to trzeba pamiętać, że spinning wcale nie musi być łatwy. Tak naprawdę poziom ćwiczeń w dużej mierze jest zależny od tego, jakie tempo narzuci nam prowadzący oraz jakie obciążenie zastosujemy. Spinning z powodzeniem może być stosowany też przez osoby zaawansowane i wcale nie będzie dla nich lekkim treningiem, ale prawdziwą katorgą! Wielofunkcyjność spinningu sprawia, że wciąż cieszy się on bardzo dużym zainteresowaniem zarówno wśród osób początkujących, jak i tych, które mają już wyrobioną kondycję.

Czym różnią się zajęcia na rowerach spinningowych od zwykłego pedałowania? Przede wszystkim tym, że ćwiczy się w grupie. Nie jest to zwykła jazda na rowerze, ale ćwiczenia pod okiem instruktora, który zachęca do utrzymywania równego tempa. Zajęcia ze spinningu często odbywają się przy muzyce, która pozwala utrzymać odpowiedni rytm. Dobrze wykonany spinning pomaga spalić nawet kilkaset kalorii jednego dnia! To mogą być naprawdę angażujące ćwiczenia. Często w klubach fitness można znaleźć różne grupy spinningowe – te dla osób początkujących mają łagodniejszą formę, te dla zaawansowanych potrafią być naprawdę męczące.

Rower do spinningu – forma cardio

Spinning zaliczany jest do ćwiczeń cardio, czyli takiej aktywności fizycznej, która ma za zadanie poprawić wydolność serca. Jednocześnie ćwiczenia cardio sprzyjają utracie tkanki tłuszczowej, dlatego są tak często wykonywane przez osoby, które chciałyby zrzucić nadmiar kilogramów. Ćwiczenia cardio mogą przyjmować różną formę – zalicza się do nich na przykład bieganie, pływanie, jazdę na rolkach i na rowerze, aerobik. Warto jednak wiedzieć, że takie ćwiczenia mogą czasem obciążać kolana, dlatego jeśli masz problemy ze stawami kolanowymi, musisz ostrożnie dobierać ćwiczenia cardio. Zajęcia na rowerach do spinningu będą dobre dla ciebie – na rowerze nie obciążamy stawów kolanowych, ale jednocześnie będziesz ćwiczyć na tyle intensywnie, by szybko zauważyć efekty ćwiczeń.

Jakie efekty można osiągnąć dzięki spinningowi?

Tak naprawdę efekty są zależne od tego, jaki plan treningowy przyjmiemy. Dobre urządzenie, takie jak na przykład rower spinningowy racer 1 podczas treningu będą wyświetlać dane, które będą dla ciebie główną informacją o tym, jak przebiega trening. Na ekranie pojawią się m.in. informacje o czasie, prędkości, dystansie czy pulsie. Warto zapisywać takie wyniki i sprawdzać, jakie postępy zrobiło się na przykład w ciągu miesiąca. Dzięki zajęciom na rowerach do spinningu można naprawdę wiele osiągnąć! Spinning świetnie angażuje mięśnie nóg, dzięki czemu wysmukla je i – jeśli wybierzemy bardziej angażujący trening – wyrzeźbi. Dodatkowo tego typu ćwiczenia sprzyjają redukcji cellulitu, poprawie mikrokrążenia oraz zmniejszeniu rozstępów. Zajęcia do spinningu angażują nie tylko nogi – podczas ćwiczeń napinają się też mięśnie brzucha i pośladków, dlatego nie bądź zdziwiony/a, gdy na drugi dzień po ćwiczeniach będziesz odczuwać zakwasy również w tych partiach mięśniowych.

Jakie rowery do spinningu wybierać?

Warto zwracać uwagę na solidność wykonania takiego roweru. Powinny być one wygodne dla użytkownika, ale też na tyle wytrzymałe, by nie psuć się przy regularnych treningach na naprawdę wysokich obrotach. Dobrze by było też, gdyby urządzenie zostało wyposażone w dodatkowe funkcje. Przykładowo, rower spinningowy racer 1 mierzy tętno i w momencie, gdy dochodzi ono do niebezpiecznej, górnej granicy, urządzenie zaczyna wydawać z siebie sygnał akustyczny. To może być przydatne dla osób początkujących, które nie znają jeszcze możliwości swojego organizmu i nie wiedzą, na ile mogą sobie pozwolić podczas ćwiczeń.

Autor: Pozycjoneria.pl Mariusz Zakrzewski. Artykuł powstał dzięki uprzejmości właściciela sklepu medycznego Kredos.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ