Zdrowa dieta na wiosnę 

0
361
dieta
fot. pixabay.com

Lata i okres ciepłej pogody w naszym kraju, to w praktyce najkrótszy czas w ciągu całego roku. Większość z nas przyzwyczaiła się już do faktu, że często od października  do kwietnia lub maja w naszym kraju jest po prostu zimno. I niestety nie jest to często kwestia śnieżnej i mroźnej zimy. Klimat  w naszym kraju powoduje, że przez znaczną część roku pozostajemy w klimacie jesienno-zimowego chłodu z przewagą właśnie jesiennej deszczowej pluchy i szarości.

Zobacz tez: https://www.zdrowie.info.pl/idealna-dieta-sezon-wiosna-lato/

Czego potrzebuje nasz organizm po zimie?

Wszystkie te czynniki powodują, że nasz organizm oczekuje od nas zwiększonej dawki energii w postaci odpowiednio kalorycznych posiłków. Jest zimno więc chcemy się dogrzewać poprzez cukry i węglowodany. Jemy w tym okresie bardziej tłusto i kalorycznie. Rośnie spożycie, mięsa, majonezów, pieczywa. Rzadziej odmawiamy sobie smażonych specjałów, nie zwracamy też aż takiej wielkiej uwagi na słodkie desery i czekolady.

Nie mamy też z naturalnych przyczyn dostępu do świeżych warzywach i owoców. Zajadamy się różnego rodzaju przetworami, kiszonkami, marynatami, które mają nam przypominać o smakach minionego lata. I mimo, że wszelkie te przetwory są pyszne i swoim smakiem budzą najwspanialsze wspomnienia lata to jednak pod kontem substancji odżywczych nie zapewnią nam tej samej dawki witamin, co świeże warzywa i owoce.

Jak więc powinna więc być idealna dieta na sezon wiosna-lato

Powinna być przede wszystkim powiązana z naturalnym rytmem naszego organizmu a tak, że powinna uwzględniać różnorodność tych składników, które możemy znaleźć w sezonowanych owocach  i warzywach. Nasza dieta powinna  w tym okresie stronić od tłustych i smażonych posiłków. W okresie letnim nasz organizm sam świetnie nam podpowiada, na co ma ochotę. Powinniśmy więc w pierwszej kolejności zadbać o stałe pory posiłków, zmniejszyć do absolutnego minimum obecność tłuszczów pochodzenia zwierzęcego. 

Na naszym stole powinny zagościć na dłuższy czas świeża sałata, pomidory, ogórki, rzodkiewka – szczególnie w okresie wiosennych nowalijek. W okresie letnim powinniśmy zaś czerpać pełnymi garściami  z zasobów naszych owoców a w szczególności jabłek, porzeczek czerwonych i czarnych, agrestów, truskawek i malin. To naturalnie kopalnie witaminy C, która doda nam radości i wigoru przez cały okres letni.

Przeczytaj też: http://www.wakacje-marzen.pl/weekend-w-spa/

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ