Jak biegać na bieżni, żeby schudnąć?

0
282
Jak biegać na bieżni

Bieżnia jest jednym z podstawowych sprzętów jaki znajdziesz na siłowni, ale również na rynku dostaniemy także mniejsze modele, które idealnie sprawdzą się podczas treningów w domowym zaciszu. Bieżnia to popularny sprzęt fitness, dzięki któremu można wykonywać ćwiczenia biegowe i chodziarskie.  Więc jest to alternatywa dla Ciebie, jeśli nie lubisz biegać w terenie. Wtedy ćwiczenia na bieżni z pewnością przypadną ci do gustu. Również kiedy przychodzi jesień i zima, większość osób rezygnuje z porannego lub wieczornego joggingu, głównie ze względu na niższe temperatury oraz szybciej kończący się dzień, też im producenci bieżni wyszli naprzeciw. Bieżnia polecana jest osobom w każdym wieku. Pozwala zadbać o kondycję fizyczną, dodatkowo z jej pomocą możesz zgubić zbędne kilogramy, oraz wzmocnić układ krąż.

Jeszcze zanim przystąpisz do treningu na bieżni, przygotuj odpowiedni strój. Przede wszystkim, powinien być wygodny i nie krępować ruchów. Warto postawić na odzież termoaktywną, która wzmocni komfort ćwiczeń dzięki funkcji odprowadzania potu.  Bardzo ważne jest obuwie – możesz wykorzystać swoje standardowe buty treningowe, ponieważ nie potrzebujesz tak dobrej amortyzacji, jak podczas biegania na zewnątrz.

Jak biegać na bieżni

Ale jak schudnąć biegając na bieżni?

Warto pochylić się nad tą kwestią mimo, że na pierwszy rzut oka zdaje się być rzeczą oczywistą. Jeśli już od dawna ćwiczysz na bieżni, a mimo wszystko efekty nie są widoczne, to być może robisz coś źle. Trenerzy personalni zalecają jak poprawnie korzystać z bieżni, oto kilka prostych zasad, dzięki którym spalanie tkanki tłuszczowej na bieżni  z pewnością przyniesie oczekiwane skutki.

Zapoznajmy się z  kilkom z nich:

Wyznacz odpowiedni czas biegu – wbrew pozorom jest to bardzo ważne z tego powodu, że intensywne i największe  spalanie tłuszczu podczas ćwiczeń następuje dopiero po około 20-30 minutach trwania naszego treningu. Jeśli więc zależy ci na zrzuceniu paru kilo, to nie możesz zapominać, by biegać nie mniej niż 30 minut. Tylko w takim przypadku  organizm zamiast spalać zmagazynowaną w mięśniach glukozę, zacznie wtedy spalać niepotrzebny  tłuszcz, a przecież na tym najbardziej nam zależy.

Bądź systematyczna –  Pamiętaj, że tylko systematyczne treningi na bieżni ułatwią ci schudnięcie. Nie przyniesie oczekiwanych efektów  bieganie na niej tylko raz na tydzień lub dwa.  Żeby zgubić niechciane  kilogramy powinnaś ćwiczyć nie mniej niż 3 razy w tygodniu, jeśli jesteś w tym poczatkująca, natomiast  jeżeli jesteś na bardziej zaawansowanym poziomie, powinnaś zwiększyć ilość treningów do nawet  5 tygodniowo. Bardzo istotne jest, aby  ilość wraz z intensywnością ćwiczeń zwiększać stopniowo,  przy jednoczesnym wyznaczeniu  sobie co najmniej jednodniowe przerwy w treningach,  aby zapewnić w ten sposób organizmowi czas na regenerację.

Zaopatrz się w pulsometr – trenerzy personalni  zwracają uwagę na to jak ważne jest utrzymywanie tętna na odpowiednim poziomie, stwierdzając, iż jest  to podstawa skutecznego treningu odchudzającego! Warto nauczyć się go wyznaczać w celu samokontroli.  Dzięki Bogu mamy ułatwioną sprawę, gdyż istnieje na to bardzo prosty sposób. Spalanie tłuszczu rozpoczyna się podczas  65-70% tętna maksymalnego.  Do jego określenia  służy  następujący wzór: 220 – swój wiek = tętno maksymalne. Kolejno uzyskany wynik tętna należy pomnożyć przez 0,65, by wyznaczyć dolną granicę tętna oraz przez 0,70 dla jego górnej granicy. Czyli na przykład dla osoby mającej 30 lat tętno maksymalne wynosi  190, jego dolna granica  123 a górna 133.Wynika z tego, że podczas biegania osoba ta musi  utrzymywać  swoje tętno w tych granicach, bowiem wtedy  efektywność spalania tkanki tłuszczowej. Dla osoby  początkującej zalecane jest  utrzymywanie jej  dolną granicy i stopniowo zwiększać ją do górnej. Oczywiście, aby zachować tą zasadę niezbędne jest zaopatrzenie się w pulsometr. Tylko wtedy możesz być pewny, że twój puls jest na idealnym poziomie.

Wykonuj trening interwałowy – aby w podczas treningu spalić jak najefektywniej i w jak największej i ilości tkanki  tłuszczowej, biegaj wykonując interwały. Trening na bieżni powinien składać się z rozgrzewki, biegu właściwego i fazy rozprężenia. Na rozgrzewkę i zakończenie treningu poświęć około 20 procent czasu jego trwania. Na początku warto zacząć od kilku minut wolnego biegu na bieżni, stopniowo przyspiesz, następnie po kilku minutach ponownie zwolnij.  I tak powtarzając w kółko. Każde bieganie rozpoczynaj i kończ marszem.  Dzięki temu szybko pojawią się efekty ubytku zbędnych kilogramów!  Pamiętaj o zachowaniu wyprostowanej sylwetki.

Odpowiedź na pytanie jak biegać na bieżni, żeby schudnąć wcale nie jest trudna. Wystarczy zastosować się do powyższych zasad, żeby twój trening na bieżni zaczął przynosić oczekiwane efekty, które mogą być dla nas zaskakujące, gdyż podczas jednego treningu na bieżni trwającego godzinę spalamy od 400 do 800 kcal, wszystko zależy jednak od indywidualnych czynników – masy ciała, wieku, płci.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ