Skuteczne sposoby na odchudzanie po 40 

0
100
odchudzanie
fot: pixabay.com

Wraz z wiekiem odchudzanie staje się coraz trudniejsze. Decydujemy się na nie nie tylko po to by lepiej wyglądać, ale również ze wskazań medycznych. Niestety, aby uzyskać optymalne rezultaty potrzebne jest nasze pełne zaangażowanie i wytrwałość. 

Zobacz też: http://trzypion.pl/jak-schudnac-po-40/

Plan działania

Pierwszym i najważniejszym krokiem jest rozplanowanie działań. Jeśli narzucimy sobie od początku restrykcyjną dietę i morderczy trening istnieje duże prawdopodobieństwo, że długo w takim reżimie nie wytrzymamy. Najskuteczniejsze są te zmiany, które były wprowadzane stopniowo i były utrwalane. Nie jest łatwo zmienić swoje nawyki i przyzwyczajenia, swój tryb życia jednego dnia,. Działajmy powoli, ale konsekwentnie.

Odpowiednia ilość wody

Pierwszym dobrym nawykiem, który możemy wprowadzić jest wyeliminowanie kolorowych napojów oraz soków i zastąpienie ich wodą mineralną lub źródlaną. Jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do słodkich napojów (uzależnienie od nich nie jest wcale takie rzadkie), możemy zastępować je stopniowo po szklance dziennie. Smak wody możemy nieco ożywić sokiem z cytryny czy limonki, świeżymi liśćmi mięty czy plasterkami ogórka. Regularne wypijanie 2 litrów wody dziennie ma kluczowe znaczenie dla efektywności naszych pozostałych działań. Woda jest nam niezbędna do prawidłowego metabolizmu. Odżywia cały organizm, a my mamy dzięki temu więcej chęci i sił na ruch, odczuwamy mniejsze zmęczenie. 

Dieta dostosowana do potrzeb

Efektywne odchudzanie po 40 nie obędzie się bez wyrzeczeń w kwestii odżywiania. Nie musimy się jednak trzymać mocno restrykcyjnych diet. Zrezygnujmy z tych potraw, które są najbardziej kaloryczne i najbardziej obciążają nasz żołądek, powodując uczucie ociężałości. Zadbajmy o solidną porcję świeżych warzyw każdego dnia. Stopniowo ograniczajmy ilość godzin w ciągu dnia, kiedy jemy do 8 godzin. Jeśli zjemy śniadanie o 10 to kolację zjedzmy najpóźniej o 18.

Aktywność fizyczna

Dobierzmy rodzaj aktywności, którą najbardziej lubimy. Nie muszą to wyć wykańczające ćwiczenia czy długie godziny na bieżni. Równie dobrze sprawdzi się nordic walking czy choćby codzienne niedługie spacery. Kluczem jest nie ich długość, ale właśnie regularność. 

Przeczytaj też: http://dzidziula.pl/najlepszy-sposob-na-ogorkowa/

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ