Trening cardio

0
615
Trening cardio

Trening cardio znany jest wielu osobom, nawet jeśli ćwicząc nie nazywają swojej aktywności takim pojęciem. Trening cardio to inaczej trening aerobowy, który z jednej strony jest dość specyficzny, a z drugiej – niezwykle popularny. Na czym polega trening cardio? O czym należy pamiętać rozpoczynając przygodę z tym rodzajem aktywności?

Na czym polega trening cardio?

Trening cardio bazuje na pulsie, niezbędny do ćwiczeń jest zatem pulsomierz. Dzięki niemu wykonywanie ćwiczeń będzie efektywne i łatwiejsze. Trening cardio jest przeznaczony dla każdego, nawet dla osób starszych lub z otyłością, gdyż charakteryzuje go umiarkowana intensywność. Podczas treningu cardio mięśnie wykonują pracę o charakterze izotonicznym. Nie zmienia się ich długość, lecz napięcie.

Komu potrzebny jest trening cardio?

Trening cardio ma wiele zalet. Przede wszystkim, przyczynia się do spalania kalorii, a wykonywany regularnie – redukcji wagi ciała. Trening cardio wzmacnia organizm, poprawia krążenie i wydolność organizmu. Jest świetnym uzupełnieniem treningów dla zawodowych sportowców. Trening cardio nie jest wyczerpujący ani nie wymaga dobrej kondycji fizycznej. Można uprawiać go w każdym wieku. Warto jednak rozpocząć treningi od spotkania z trenerem personalnym i ustalenia harmonogramu ćwiczeń oraz ich rodzaju. Treningi cardio nie wymagają grupy – można ćwiczyć i chudnąć nawet przed telewizorem! Energię do ćwiczeń aerobowych dostarcza glikogen znajdujący się w mięśniach. Żeby efektywnie to wykorzystać, potrzebna jest jednak regularność i odpowiedni sposób wykonywania ćwiczeń. Zwykle za bardziej efektywny trening odchudzający uważa się ten oparty o interwały. W rzeczywistości nie każdy może pozwolić sobie na taki rodzaj aktywności. Wszystkim innym z pomocą przychodzi indywidualnie dopasowany trening cardio. Każdy aktywność fizyczna jest lepsza od lenistwa. Jeśli raz zdecydujemy się na odchudzający wieczór z treningiem cardio, nasz organizm z pewnością bardzo nam za to podziękuję.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kasia Dulewicz
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ