Dieta Arthura Agatstona – na czym polega?

0
162
Dieta Arthura Agatstona

Codzienne docierają do nas nowinki ze świata nauki i żywienia. Świat jest wręcz zalewany  nowymi trendami żywieniowymi. Regularnie pojawią się nowe zdrowe zwyczaje, popularyzują nowe wytyczne i wskazówki dotyczące żywności i nowe diety. Bardzo łatwo możemy się pogubić w natłoku tych informacji. Przez taki przesyt wiadomości, bardzo wiele ciekawych diet umyka nam, lub zupełnie o nich zapominamy. Dzisiaj postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej tak zwanej diecie South Beach.  Zgromadziliśmy wszystkie informacje w jednym miejscu tak, abyście w momencie zdecydowania się na jej zastosowanie dokładnie wiedzieli, na co zwrócić uwagę.

South Beach jest dietą stworzoną przez lekarza – Arthura Agatstona. Arthur nie jest dietetykiem,  wbrew popularnej opinii jako lekarz zajmuje się… kardiochirurgią. Dieta South Beach jest dość specyficzna, ponieważ nie opiera się na zakazach i ścisłych restrykcjach, które znane są nam z większości innych popularnych trendów żywieniowych. Oczywiście, jej nadrzędnym założeniem jest utrata zbędnych kilogramów, ale w sposób bardzo kontrolowany. Co więcej, dieta ta nie opiera się na drastycznym obcięciu kalorii dostarczanych do organizmu, a raczej na racjonalnym, przemyślanym i starannie zaplanowanym i stopniowo zwiększanym planie żywieniowym.

Dieta Arthura Agatstona

Dla kogo jest ta dieta?

Oczywiście, polecamy ją wszystkim, którym zależy na zdrowej i skutecznej utracie kilogramów. Co ważniejsze, jest to dieta dostępna do stosowania przez szerokie grono odbiorców, ponieważ została ona stworzona dla osób z problemami i chorobami, takimi jak podwyższony cholesterol czy insulinooporność. W przypadku prawidłowego zastosowania następuje  redukcja obu tych elementów, dzięki głównym zasadom diety:

  1. Jedz dobre węglowodany – czyli takie, o niskim indeksie glikemicznym
    2. Wybieraj dobre tłuszcze – czyli jednonienasycone i wielonasycone

Co można jeść?

Przede wszystkim dobre, wysokonasycone tłuszcze i białko pochodzenia zwierzęcego. Oznacza to, że nasza dieta South Beach powinna się opierać przede wszystkim na dobrej jakości drobiu: kurczaku, indyku. Sięgnijmy też po ryby, orzechy, oliwę z oliwek, ale i nabiał, a przede wszystkim sery. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż wszelkie produkty typu light czy 0%, czyli te odtłuszczone, są nie do końca dobre dla naszego organizmu, ponieważ zawierają zbyt dużą ilość prostych węglowodanów.

Na czym polega?

Oczywiście nie wystarczy tylko jeść poniżej produkty w niekontrolowanych ilościach, nie licząc przy tym kalorii. W tym przypadku sprawa jest niestety trochę bardziej skomplikowana. Dlatego też zwróćcie szczególną uwagę na fakt, aby cały proces stosowania diety South Beach miał 3, oddzielne i wyraźnie zarysowane, etapy:

Etap I: jest to etap bardzo rygorystyczny i ściśle podlegający regułom. Nie powinien trwać dłużej niż 2 tygodnie. To w tym etapie zawsze spadnie nam na pewno bardzo duża ilość kilogramów. Na tym etapie diety South Beach możemy jeść jedynie:

  • orzechy – do 20 gram
  • tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek
  • chude mięso – szczególnie drób i ryba
  • jajka
  • warzywa zielone i takie jak bakłażan, kalafior, cukinia, sałata, ogórek, groszek

Zabroniona na tym etapie diety South Beach jest kofeina, tłuste, czerwone mięso, niektóre warzywa ( np. nie jemy wtedy buraków, ziemniaków, kukurydzy etc). Nie spożywamy nabiału, produktów z dużą ilością węglowodanów, takich jak np. białe pieczywo, czy kasze.
Z tego powodu też, sam autor, zastrzega iż przebrnięcie przez pierwszy etap diety może być trudny. W pierwszej fazie stosowania diety South Beach może wystąpić duża senność, a nawet zasłabnięcia i omdlenia. Jest to bardzo ważne do rozważenia do zaprzestania stosowania w przypadku osób cierpiących na anemię, niedobory witamin czy wszelkiego rodzaju problemy z cukrem we krwi.

Etap II: po zakończeniu etapu pierwszego, ten trwa do momentu uzyskania wymarzonej przez nas wagi. Z produktów spożywczych dodajemy do poprzedniego menu węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, oraz także chudy nabiał: naturalne i niesłodzone jogurty, mleko odtłuszczone 1%
Etap III: stabilizacja i utrzymanie wymarzonej wagi. Etap trzeci polega na jedzeniu 4 posiłków dziennie. Pamiętajmy o tym jednak, aby nie jeść produktów z indeksem glikemicznym większym niż 60.

Ile można schudnąć?

To wszystko zależy od nas i wyniki odchudzania mogą się różnić u każdego ze stosujących podobny zestaw odżywiania. Jednak jeśli poprawnie i wytrwale przeprowadzimy wszystkie trzy etapy, ale przede wszystkim, nie pozwolimy aby dieta stała się głodówką, która skończyć się może efektem jojo i problemami ze zdrowiem, to w początkowej fazie stosowania diety South Beach można zrzucić nawet 6kg w 2tygodnie.

Oczywiście, jak w przypadku każdej innej diety, także i w przypadku diety South Beach, nie ma pomysłu idealnego, który na każdy organizm zawsze zadziała tak samo i nie spowoduje żadnych problemów. Pierwsza faza wyróżnia się niestety prawie głodową, ogromną restrykcją i jest daleka od zdrowej, zbilansowanej diety. Dlatego zanim zdecydujemy się na zastosowanie South Beach, powinniśmy wykonać podstawowe badania krwi i skonsultować je z lekarzem prowadzącym.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ