Okulista w Warszawie prywatnie

0
183

Oczy są bardzo ważnym zmysłem człowieka – pozwalają nam na normalne funkcjonowanie w społeczeństwie, komunikacje czy unikanie zagrożeń. Aby, jak najdłużej cieszyć się dobrym wzrokiem, należy otaczać oczy szczególną troską – istotne jest zarówno wykonywanie regularnych badań okulistycznych, jak i higiena pracy. W jaki sposób można dbać o ten cenny narząd?

Jak dbać o oczy podczas pracy przed komputerem?

Wielogodzinna praca przed komputerem potrafi mieć bardzo negatywny wpływ na nasz narząd wzroku. Możemy skutecznie minimalizować szkodliwy wpływ, trzymając się kilku prostych zasad. Światło podczas pracy powinno być rozproszone, a nie punktowe. Nie może odbijać się od ekranu ani razić w oczy. Należy zachowywać odpowiednią odległość od monitora – najlepiej około 60-70 cm. Górna krawędź ekranu powinna znajdować się poniżej poziomu wzroku.

Duże znaczenie ma jakość powietrza w pomieszczeniu, w którym przebywamy – dobrze, jeżeli jest ono wilgotne. W tym celu można stosować specjalne nawilżacze powietrza lub miseczki z wodą. Co godzinę powinno się otworzyć okno i przewietrzyć pokój. Dobrym pomysłem jest ustawienie w pomieszczeniu doniczek z roślinami, które neutralizują szkodliwy wpływ promieniowania oraz działają odprężająco na wzrok. Unikać należy palenia papierosów – szczególnie w zamkniętych pomieszczeniach. Przyczyną zmęczenia wzroku mogą być też źle dobrane okulary. Osoby, które noszą szkła korekcyjne, powinny regularnie wykonywać badania – może je przeprowadzić okulista Warszawie prywatnie. Dobrym rozwiązaniem jest zainwestowanie w szkła pokryte powłoką antyrefleksyjną, która zmniejsza komfort widzenia oraz sprawia, że światło z monitora nie odbija się od okularów.

Ćwiczenia odprężające wzrok

Dla profilaktyki narządu wzroku istotne jest regularne wykonywanie ćwiczeń relaksacyjnych. Wystarczy poświęcić na nie 10-15 min dziennie, aby po kilku dniach można odczuć pozytywne efekty. Ich celem jest rozluźnienie mięśni, zmniejszenie ich napięcia, zminimalizowanie bólu gałek ocznych oraz poprawa akomodacji.

Podczas wielogodzinnej pracy powinno się przynajmniej raz na godzinę zrobić krótką – 5-minutową przerwę, wykorzystując ją na ćwiczenia relaksacyjne. Pozwala to nawet dwukrotnie przedłużyć czas pracy przy komputerze. Najprostszą techniką odprężania oczu jest tzw. palming. Jest to ćwiczenie polegające na zasłonieniu oczu dłońmi, tak, aby uniemożliwić docieranie do nich światła. Należy w tym czasie rozluźnić wszystkie mięśnie, pozwolić swobodnie opaść powiekom, a następnie otworzyć oczy i zacząć liczyć do dziesięciu. Przed oczami powinno pojawić się jednolite czarne tło – u osób zmęczonych mogą na początku pojawić się świetliste zygzaki lub szare chmury.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Avatar
Uwielbiam fitness. Rzadko używam obciążenia, zdecydowanie wolę ćwiczyć siłą własnego ciężaru.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ